اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خبر داد

انجام بیش از 1800 مورد آزمایش کننرل کیفی مواد غذایی در بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در سه ماهه اول سال 91 در راستای کنترل کیفیت فرآورده‌های خام دامی تعداد یک‌هزار و 834 مورد آزمایش صورت گرفته است.

انجام بیش از 1800 مورد آزمایش کننرل کیفی مواد غذایی در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مرتضی بحرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه ماهه اول سال 91 در راستای کنترل کیفیت فرآورده‌های خام دامی در مقوله صادرات، واردات و همچنین مصرف داخلی تعداد یک‌هزار و 834 مورد آزمایش صورت گرفته است.

بحرانی در ادامه افزود: آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر که دارای کد تائیدیه اتحادیه اروپا نیز است در قالب آزمایشات میکروبی و آنالیز شیمیایی بر روی محصولاتی همچون، میگو، انواع ماهی، مرغ، گوشت قرمز، خوراک دام و آب مصرفی صورت گرفته است. 

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی این اداره کل با همکاری سازمان دامپزشکی کشور هم‌اکنون مجهز به جدیدترین و مدرنترین دستگاه‌های آنالیز شیمیایی و میکروبی است که آمادگی لازم را برای انجام انواع آزمایش بر روی محصولات صادراتی، وارداتی دارد.

وی گفت: کشتار غیرمجاز دام به ویژه در معابر عمومی، عرضه گوشت فاقد مهر دامپزشکی و خارج از یخچال، عرضه گوشت از پیش چرخ شده و عرضه مرغ و قطعات آن شامل جگر و سنگدان به صورت فله‌ای اکیدا ممنوع بوده و لازم است مرغ و آلایش آن به صورت بسته‌بندی و مشخصات کامل عرضه شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از شهروندان خواسته است تا برای جلوگیری از ابتلا به تب مالت(بروسلوز) فرآورده‌های لبنی مورد نیاز را حتماً از مراکز مجاز تهیه کرده و در هنگام مصرف فرآورده‌های بسته‌بندی شده به تاریخ تولید و انقضاء محصول توجه کنند.

بحرانی گفت: هنگام خرید ماهی تازه دقت شود، عرضه آن در کنار پودر یخ انجام شود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول