اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ترقی در گفت‌وگو با فارس:

جنایات میانمار هولوکاستی جدید علیه مسلمانان است

خبرگزاری فارس: معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: جنایات و کشتار جمعی مسلمانان در میانمار هولوکاستی جدید علیه مسلمانان جهان از سوی آمریکایی ها و بوداییان است.

جنایات میانمار هولوکاستی جدید علیه مسلمانان است

محمدرضا ترقی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به جنایت دولت میانمار در کشتار مسلمانان این کشور و سکوت مجامع بین‌المللی، اظهار داشت: سکوت مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر در برابر کشتار مسلمانان میانمار نشان دهنده برخورد دوگانه این مجامع و مدعیان دروغی حقوق بشر نسبت به حقوق انسان‌ها است.

وی افزود: در واقع قدرت‌های بزرگ جهان زمانی ورود پیدا می‌کنند که منافع آنها یا در خطر بوده و یا سبب حتی گسترش منافع آنها شود و به همین دلیل است که نسبت به حقوق بشر عکس‌العملی نشان نمی‌دهند در حالی که اگر در جایی منافع آنها مطرح باشد تمام فضای رسانه‌های غربی را پر از اخبار و واکنش‌های مختلف می‌کنند.

معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به رابطه بودائیان و رئیس جمهور این کشور با آمریکا، باید بیان کرد که قطعاً بودائیان در کشتار مسلمانان در میانمار از حمایت و پشتیبانی آمریکایی‌ها برخوردار هستند.

ترقی تصریح کرد: از دیگر عوامل کشتار مسلمانان در میانمار، گسترش پایگاه‌های نظامی آمریکا در آسیای جنوب شرقی است چراکه همواره آمریکایی ها حضور و وجود مسلمانان را مضر دانسته و در همین راستا از نسل کشی در میانمار حمایت می‌کنند.

معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به سکوت کشورهای اسلامی نسبت به جنایات بودائیان در میانمار گفت: قطعا عکس العمل جدی و صریح کشور های اسلامی در مقابل با این نسل کشی‌ها مانع از گسترش آنها می شود که این در حالی است که شاهد سکوت کشورهای اسلامی در مقابل کشتار مسلمانان در میانمار هستیم و این خود سبب گسترش این نسل کشی می‌شود.

وی یادآور شد: این سکوت سران کشورهای اسلامی را می‌توان در راستای سیاست‌های سران غرب و تقویت پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه عنوان کرد.

معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری کشور میانمار در مورد مسلمانان، گفت: رئیس‌جمهور این کشور باید به‌عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شود، زیرا بخشی از ملت خود را در اختیار بودائیان متعصب قرار داده تا نابود شوند و این حرف جدیدی است که رئیس‌جمهور یک کشور بخشی از مردم خود را شهروند نداند و دستور کشتار آنها را صادر کند.

معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: قطعاً این نسل کشی که از سوی آمریکایی ها و بودائیان است را می توان هولوکاستی جدید علیه مسلمانان جهان دانست.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول