اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نسل‌کشی مسلمانان میانمار حاکی از ناتوانی نظام سلطه است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نسل‌کشی مسلمانان میانمار حاکی از ناتوانی نظام سلطه در برابر موج اسلام‌خواهی مردم جهان است.

نسل‌کشی مسلمانان میانمار حاکی از ناتوانی نظام سلطه است

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: امروز در فضای بشری شرایطی فراهم شده است که در آن دو باور متضاد در روبروی یکدیگر قرار گرفته‌ و وارد جنگی تمام عیار شده‌اند.

وی افزود: یکی باور اسلامی نشات‌ گرفته از دین و وحی الهی و دیگری باور استکباری و استبدادی که نشات گرفته از نفسانیات انسان است.

نکونام با بیان اینکه استکبار جهانی برای رسیدن به باورها و اهداف خود به هر عمل غیرانسانی و سخیفی دست می‌زند، تصریح کرد: استکبار جهانی در مسیر توسعه خود با توسل به هرگونه عمل غیرانسانی و نادرست، سعی می‌کند بر حکومت‌ها و ملت‌ها تاثیر بگذارد و آن‌ها را با خود همراه کند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: این در حالی است که باور اسلامی نشات گرفته از وحی الهی همواره سعی می‌کند بین انسان‌ها صلح برقرار کرده و با پیاده کردن برنامه‌های الهی زمینه کمال و سعادت آن‌ها را فراهم کند.

نکونام، باور اسلامی را عامل رشد و تعالی انسان‌ها دانست و اظهار داشت: انسان‌ها تنها در سایه باور اسلامی می‌توانند از کرامت انسانی خود دفاع کرده و عزت خود را به دست آورند و در نهایت به جایگاه بلند انسانی دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی منشا بیداری اسلامی در جهان است، افزود: بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی ایران نشات گرفت و روز به روز گسترده‌تر شد تا امروز که موجب تحولات بسیاری در جهان اسلام شده و در همین راستا ملت‌های بسیاری در سایه این موج بیداری اسلامی آگاه شدند و حکومت مستکبران و مستبدان را برنمی‌تابند.

نکونام بیان داشت: برهمین اساس استکبار جهانی از این موج بیداری اسلامی در هراس است و آن را تهدید بزرگی علیه خود می‌داند و برای ضربه زدن و متوقف کردن حرکت اسلام‌خواهی در جهان به هرگونه عمل غیرانسانی و فجیعی دست می‌زند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با محکوم کردن نسل‌کشی مسلمانان میانمار، اظهار داشت: این عمل وقیح و غیرانسانی استکبار جهانی ناشی از تزلزل پایه‌های نظام سلطه و ناتوانی آن در برابر موج اسلام‌خواهی مردم جهان است.

نکونام به سکوت مجامع بین‌المللی در برابر نسل‌کشی مسلمانان میانمار اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی با شعارهای فریبنده آزادی، دموکراسی و حقوق بشر سعی دارند اذهان جهانی را فریب دهند و خود را مدافع حقوق بشر قلمداد کنند این در حالی است که در برابر جنایات و فجایع رخ داده سکوت اختیار کرده‌اند.

وی افزود: تنها در سایه اسلام است که آزادی به معنای واقعی برای افراد حاصل می‎شود و انسان‌ها می‌توانند در سایه عمل به دستورات و احکام آن آزادی و اصالت انسانی خود را حفظ کنند.

نکونام با بیان اینکه مسلمانان در نبرد با باطل پیروز واقعی هستند، تصریح کرد: اقبال به اسلام‌ در بین ملت‌های مختلف در حال گسترش است و اسلام جایگاه خود را در جهان پیدا کرده و به زودی شاهد اضمحلال استکبار و نفاق خواهیم بود.

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت وحدت و همبستگی مسلمانان جهان تاکید کرد و گفت: مسلمانان جهان به سبب اشتراکات بسیاری که با هم دارند می‌توانند وحدت خود را تقویت و از مسائل تفرقه‌انگیز دوری کنند و به یک قدرت بزرگ اسلامی در جهان تبدیل شوند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول