اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

سکوت جوامع بین‌المللی برابر نسل‌کشی در میانمار شرم‌آور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: سکوت معنادار مجامع بین‌المللی و کشورهای غربی در برابر نسل‌کشی و کشتار فجیع، مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع میانمار، شرم‌آور است.

سکوت جوامع بین‌المللی برابر نسل‌کشی در میانمار شرم‌آور است

حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر با بیان اینکه رئیس‌ جمهور میانمار، جمعیت 800 هزار نفری مسلمانان این کشور را قومیتی خارجی معرفی کرده است، گفت: با کمال تأسف هیچ‌ گونه صدایی از جانب مدعیان دروغین حقوق بشری، در مقابل، کشتار 20 هزار نفر از مسلمانان میانمار، به گوش نمی‌رسد و این سکوت ننگین در برابر، خشونت‌بارترین نسل‌کشی‌های تاریخ معاصر و رفتار ضد بشری مهر تاییدی بر سیاست‌های اسلام‌تیزی و مقابله با بیداری اسلامی توسط غرب است.

وی با انتقاد از سکوت خفت بار نهادهای بین‌المللی، به ویژه شورای امنیت سازمان ملل و محکوم کردن این فجایع ضد انسانی، گفت: شورای امنیت سازمان ملل که در راس مجامع بین‌المللی قرار دارد و همچنین کشورهای مسلمان باید به وظیفه خود در مقابل کشتار مسلمانان میانمار عمل کنند و از عمق بیشتر این فاجعه غیر انسانی و اسفناک و وحشتناک جلوگیری کنند.

لروند افزود: مسلمانان جهان در برابر این فاجعه انسانی نباید سکوت اختیار کنند، بلکه با حضور همه جانبه خود در صحنه و حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار جوامع بین‌المللی را وادار به انجام اقدامی جدی در توقف نسل‌کشی در این کشور کنند.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه بی‌تردید این حرکات فجیع و ددمنشانه، تنها در جهت استمرار سیاست محو جوامع اسلامی، توسط غرب و کشورهای غربی و به خصوص آمریکای جنایتکار است، گفت: رئیس جمهور میانمار باید بداند که تاریخ ثابت کرده است ظالم به سزای اعمال خود می‌رسد و عذابی سخت در انتظار وی در دنیا و آخرت است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز باید از تمام ظرفیت‌های خود، نسبت به اعلام حمایت از مردم مسلمان میانمار و محکومیت اقدامات بودائیان آن کشور واکنش نشان داده و این فاجعه انسانی را از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری کند.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول