اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی سپاه ناحیه شهرکرد:

مجامع جهانی سکوت خود در برابر نسل‌کشی میانمار را بشکند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی سپاه ناحیه شهرکرد گفت: مجامع جهانی و سازمان ملل هرچه سریع‌تر قفل سکوت خود را در برابر نسل‌کشی مسلمانان میانمار بشکنند.

مجامع جهانی سکوت خود در برابر نسل‌کشی میانمار را بشکند

مجتبی صالحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: مسلمانان میانمار که به روهینگا معروف هستند، در شمال ایالت راخین در غرب این کشور متمرکز هستند این در حالی است که دولت میانمار این اقلیت را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی افزود: میانمار دارای 55 میلیون نفر جمعیت است که حدود 3 میلیون نفر از آنها را مسلمانان روهینگا تشکیل می‌دهد.

صالحی با محکوم کردن نسل‌کشی مسلمانان میانمار، تصریح کرد: بحران جدید مسلمانان میانمار در ایالت راخین بعد از کشته شدن 11 مسلمان بنگال توسط ارتش این کشور در اردیبهشت ماه و حمله یک گروه بودایی به اتوبوس حامل مسلمانان و کشته شدن یک بودایی در پاسخ به این حمله آغاز شد.

معاون سیاسی سپاه ناحیه شهرکرد بر ضرورت اجرای اعلامیه حقوق بشر در حادثه کشتار مسلمانان میانمار تاکید کرد و افزود: این در حالی است که تاکنون 200 منزل مسکونی متعلق به مسلمانان به آتش کشیده شده و 100 هزار نفر آواره و بی‌خانمان شده‌اند و بیش از هزار و 200 مسلمان کشته و بودائیان متعصب با حمایت دولت و ارتش به طرز فجیعی دست به تجاوز، بازداشت و زندانی کردن مسلمانان زده‌اند.

صالحی ادامه داد: امروز زمان آن رسیده که در سازمان ملل و مجامع جهانی تغییرات اساسی رخ دهد و در مقابله با فجایع و رفتارهای غیرانسانی که از سوی نظام سلطه بر جهان حاکم می‌شود، نقش فعال ایفا کند.

وی با بیان اینکه سازمان ملل و مجامع جهانی هر چه سریع‌تر قفل سکوت خود را در برابر نسل‌کشی مسلمانان میانمار بشکنند، تصریح کرد: این نهادهای پر مدعای حقوق بشر باید سابقه بد خود را در وقایعی همچون کشتار مسلمانان غزه در جنگ 22 روزه، سرکوب مسلمانان از سوی آل‎سعود و آل‎خلیفه در عربستان و بحرین، کشتار مردم بی‌گناه سوریه با پول کثیف قطر و عربستان و سلاح‌های مرگ‌بار آمریکایی و صهیونیستی، تکرار نکنند و این توحش مدرن را در سکوت خود آینه‌ای برای شناسایی چهره واقعی ضد بشریشان قرار ندهند.

معاون سیاسی سپاه ناحیه شهرکرد بر ضرورت توجه ملت‌های آزادی‌خواه جهان به مسئله مسلمان‌کشی در میانمار تاکید کرد و گفت: علاوه‌ بر سازمان‌های بین‌المللی، نخبگان و تاثیرگذاران دنیا باید هر چه سریع‌تر سکوت همراه با تاثیر خود را در این هولوکاست هزاره سومی بشکنند و در ماه روزه‌داری مردم مسلمان مظلومیت آنها را برملا کنند.

صالحی خاطرنشان کرد: وحدت و اتحاد امت اسلامی در دفاع از مسلمانان میانمار از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا کشورهای اسلامی باید هر چه سریع‌تر در دفاع از این مردم بی‌دفاع تدبیری بیندیشند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول