اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی انتقاد کرد

سکوت جوامع بشری در کشتار مسلمانان میانمار

خبرگزاری فارس: آیت‌الله صافی گلپایگانی با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی در مورد کشتار مسلمانان میانمار گفت: برخی کشورها به‌صورت جدی بر اساس تنازع برای بقا و حکومت در جوامع فعالیت می‌کنند.

سکوت جوامع بشری در کشتار مسلمانان میانمار

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله لطف‌الله صافی‌‌گلپایگانی در دیدار با مدیرعامل و مسئولان سازمان مردم نهاد خیریه آبشار عاطفه‌ها در مشهد، اظهار داشت: حجاب برای زنان سبب تقرب به درگاه خداوند است و پارسایی از حرام، اجتناب از محرمات، دروغ و خیانت از افضل اعمال در تمامی ماه‌ها است.

وی تصریح کرد: متعهد بودن برای زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی باید از اهداف مهم مومنان باشد.

این مرجع تقلید ادامه داد: فرصت ترک گناهان و معاصی در ماه مبارک رمضان بیش از پیش ایجاد می‌شود که باید این امر را مد نظر داشته و برای تقرب به درگاه خداوند با ترویج سنت‌های اسلامی و زنده نگه‌داشتن اسلام تلاش کنیم.

صافی‌گلپایگانی عنوان کرد: فراهم آوردن خرسندی خداوند و خوشنودی امام زمان(عج) باید محور فعالیت در امور خیر باشد تا جامعه را به سوی سعادت هدایت کند.

وی یادآور شد: دین، سنت و اخلاق اسلامی باید حفظ و احیاء شود تا جامعه اسلامی در بین تمام جوامع نمونه باشد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: انسان‌هایی که توانایی کمک به نیازمندان را دارند باید با این اعمال شایسته شکر خداوند را به‌جای آورند.

صافی‌گلپایگانی تاکید کرد: به لطف خداوند موسسات خیریه در مشهد فعال است و مومنین بر روی این برنامه‌های خیرخواهانه تمرکز دارند.

وی اضافه کرد: زندگی برای افرادی که مفهوم انسانیت را درک کرده‌اند بسیار شیرین است و در جامعه‌ای که مستمندان و مستضعفان آن نیازمند کمک هستند و به آنان رسیدگی نمی‌شود لذت بخش نیست.

این مرجع تقلید گفت: راجع به انفاق در آیات قرآن بسیار تاکید شده و یکی از مسائل مهم دین اسلام تعاون و رسیدگی به فقرا است.

صافی‌گلپایگانی ادامه داد: زندگی در جامعه اسلامی بر اساس تعاون و کمک به یکدیگر است که در پی آن آسایش و امنیت ایجاد می‌شود، اما غربی‌ها امروز بر اساس تنازع در بقا بسر می‌برند و اختلاف و نزاع شان برای قدرت و مقام است که با کشتار انسان‌های بی دفاع و مظلوم بدنبال رسیدن به اهدافشان هستند.

وی با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی در مورد کشتار مسلمانان میانمار تصریح کرد: برخی کشورها به‌صورت جدی بر اساس تنازع برای بقا و حکومت در جوامع فعالیت می‌کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: جامعه پویا و سرزنده جامعه‌ای است که برنامه‌های خیرخواهانه و کمک به هم‌نوع در آن فعال باشد و تعاون در بقا را اساس زندگی جامعه بشری است.

صافی‌گلپایگانی ابراز داشت: اقدامات خیرخواهانه در دین اسلام مورد تقدیر قرار گرفته و ایمان به خداوند و منفعت رساندن به خلق خدا از بهترین اعمال است.

وی دین اسلام را سرشار از خیر و برکت دانست و متذکر شد: در آیات و روایات دین اسلام ترویج و تشویق در مورد کمک به هم نوع بسیار سفارش شده و فعالیت سازمان خیریه آبشار عاطفه‌ها که در ارتباط با خدمت به بندگان خدا، انسان‌های محروم و مستضعفان است که قابل قدردانی است.

این مرجع تقلید ماه مبارک رمضان را سرشار از خیر و برکت دانست و اذعان داشت: به‌واسطه این ماه خودسازی، تقرب به درگاه خداوند و کسب معارف الهی باید مورد توجه مسلمانان قرار بگیرد.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول