اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت:

حفاری‌های رشت نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت گفت: حفاری‌های شرکت آب و فاضلاب گیلان در رشت نگران‌کننده است به ویژه اینکه پیمانکار پس از اتمام کار حفاری فاضلاب سنتی شهر را با کیسه‌های گل پر می‌کند.

حفاری‌های رشت نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، موسی ناصح عصر سه‌شنبه در جلسه شورای اسلامی این شهر با انتقاد از حفاری‌های آب و فاضلاب گیلان در این شهر اظهار کرد: با توجه به اینکه پروژه شرکت آب و فاضلاب در چند فاز انجام می‌شود، مشخص نیست که تا چه هنگام این فازها پیش می‌روند زیرا هنوز فاز نخست به طرف تصفیه‌خانه نرفته که فاز دوم اتصالات لوله‌ها به تازگی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه توجیه فنی و کارآمدی این پروژه نگران‌کننده است، افزود: با این وجود در اجرای آن بسیاری از تاسیسات سنتی ما در زیر زمین و در زمان حفاری تخریب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: حفاری‌های مذکور تنها به قصد اتصالات لوله‌ها صورت می‌گیرد اما بنده شاهد بودم که شرکت پیمانکار پس از اتمام کار، فاضلاب سنتی شهر را با کیسه‌های گل پر می‌کند و همین امر موجب می‌شود در فصل بارندگی شاهد برگشت آب و آبگرفتگی شدید معابر باشیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری رشت باید در هر سه منطقه ناظرانی داشته باشد، بیان کرد: شهرداری باید تا اتمام کار شرکت حفار بر نحوه اجرا و سیستم‌های سنتی نظارت کند زیرا مسئولیت جمع‌آوری آب‌های سطحی با شهرداری است در حالی که هنوز تصفیه‌خانه راه‌اندازی نشده و معلوم نیست شهروندان تا چه اندازه ممکن است در این نقاط آب‌گیر دوباره خسارت ببینند.

ناصح با اشاره به خرید قیر برای تولید آسفالت معابر اذعان کرد: با توجه به اینکه در کشور تنها یک شرکت قیر مورد نیاز آسفالت را تولید می‌کند شهرداری رشت قیر لازم را خریداری کرده تا پس از تولید آسفالت، خیابان‌هایی که نیاز به ترمیم دارند را آسفالت کند.

وی از وجود چاله‌های موجود در برخی خیابان‌ها و کوچه‌ها انتقاد کرد و یادآور شد: شب‌ها به دلیل دید کم رانندگان، خودروهای شهروندان دچار آسیب می‌شوند.

عضو شورای شهر رشت به تیرهای برق به جا مانده در وسط معابر اشاره کرد و گفت: پس از عقب‌نشینی منازل مسکونی و یا تعریض معابر باید اداره برق تاسیسات خود را جابه‌جا کند اما عدم جابه‌جایی و نداشتن شبرنگ بر بدنه این تیرهای برق، موجب برخورد رانندگان شب با آنها می‌شود.

وی درباره پروژه‌های عمرانی در دست اجرای رشت اظهار کرد: شورا برای هر پروژه ردیف بودجه مصوب کرده که باید بر همان اساس هزینه شود اما برخی مواقع مشاهده می‌شود شهرداری تقاضاهایی خارج از ردیف بودجه دارد.

ناصح تصریح کرد: اداره حقوقی شهرداری رشت باید در تنظیم نامه‌ها و مکاتباتی که به شورا دارد دقت بیشتری داشته باشد و موارد قانونی را رعایت کند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول