اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نصب و ساخت طرح قطار شهری قم خبر داد

350 متر تونل قطار شهری قم حفاری شد

خبرگزاری فارس: معاون نصب و ساخت طرح قطار شهری قم از حفر 350 متر تونل برای راه‌اندازی قطار شهری قم خبر داد و گفت: این حفاری هم اکنون از یک مسیر است که در آینده نزدیک از دو مسیر انجام خواهد شد.

350 متر تونل قطار شهری قم حفاری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، فرهاد اسلام پناه امروز در بازدید نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از پروژه قطار شهری قم گفت: خط A قطار شهری قم از خیابان کشاورز، امامزاده ابراهیم(ع) آغاز شده و پس از عبور از میدان مطهری، حرم مطهر، خیابان طالقانی، بلوار شهید دل آذر، میدان ولیعصر(عج) به جمکران می‌رسد.

وی اذعان داشت: این پروژه از تیرماه سال 90 توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ع) آغاز به کار کرده و در حال حاضر عملیات حفاری تونل انجام می‌شود.

معاون نصب و ساخت طرح قطار شهری قم گفت: این حفاری‌ها با فریم‌ها و آرماتوربندی‌هایی صورت می‌گیرد و بتن ریزی انجام می‌شود.

وی در خصوص مشخصات خط A قطار شهری قم بیان داشت: این خط به طول 14 کیلومتر خواهد بود و غرب قم را به شرق قم متصل می‌کند.

اسلام پناه با اشاره به هزینه‌های اجرایی این پروژه گفت: 860  میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای این طرح در نظر گرفته شده و مدت زمان اجرای آن نیز پنج سال خواهد بود.

معاون نصب و ساخت طرح قطار شهری قم به حفاری‌های انجام شده اشاره کرد و گفت: در مجموع باید 3 هزار و 900 متر حفاری در این مسیر انجام شود که 350 متر حفاری صورت گرفته است.

وی بیان داشت: این حفاری‌ها در ارتفاع 13 متری زیر زمین با تجهیزات مناسب و به روز در حال انجام است.

اسلام پناه به حفاری تونل از خیابان کشاورز اشاره کرد و گفت: حفاری از آن قسمت توسط دستگاه حفار TBM انجام خواهد شد که باید 10 کیلومتر از مسیر حفاری شود.

وی تاکید کرد: نمونه مشابه این دستگاه در ایران وجود ندارد و دستگاه از کشورهای خارجی خریداری شده و پس از انتقال به ایران و آماده سازی کار حفاری آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول