اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی خبر داد

پایان حفاری نخستین چاه توصیفی در فازهای 22 ،23 و 24 پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی از پایان حفاری نخستین چاه توصیفی در فازهای 22 ،23 و 24 پارس جنوبی خبر داد.

پایان حفاری نخستین چاه توصیفی در فازهای 22 ،23 و 24 پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه فرهاد ایزدجو عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق عملیاتی صنعت نفت و گاز کشور است و در سال جاری شاهد اهتمام ویژه مسئولان در این منطقه هستیم.

وی افزود: تلاش برای تکمیل و راه‌اندازی فازهای 35 ماهه با شتاب و کیفیت مطلوبی تداوم دارد و انتظار داریم به نتایج و اهداف مورد نظر برسیم.

مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی از پایان حفاری نخستین چاه توصیفی در فازهای 22 ،23 و 24 پارس جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: حفاری نخستین چاه توصیفی فازهای 22 ،23 و 24 پارس جنوبی با 3300 متر عمق توسط دکل سینا - یک به پایان رسید.

ایزدجو تصریح کرد: هم‌اینک عملیات مشبک‌کاری نخستین لایه مخزنی چاه توصیفی با شماره SPD22-08 به پایان رسیده که معرف وجود گاز در لایه K4 مخزن گازی پارس جنوبی است.

وی گفت: حجم گاز تولید شده چاه در این لایه مخزنی حدود 20 میلیون فوت مکعب در روز بوده که نشان‌دهنده شرایط مناسبی از نظر میزان گاز در لایه فوق است.

این مسئول یادآور شد: در روزهای آینده مشبک‌کاری در لایه‌های بالایی مخزن نیز به صورت جداگانه به منظور ارزیابی بهتر هر یک از لایه‌های مخزنی میدان انجام خواهد گرفت.

ایزدجو بیان کرد: در بخش دریایی این طرح، حفاری 38 حلقه چاه بر روی چهار جکت برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول