اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل نفت و گاز پارس:

حفاری بخش مشترک لایه نفتی پارس‌جنوبی به زودی آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نفت و گاز پارس گفت: حفاری بخش مشترک لایه نفتی پارس‌جنوبی به زودی آغاز می‌شود.

حفاری بخش مشترک لایه نفتی پارس‌جنوبی به زودی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، موسی سوری اظهار داشت: مجوز خرید یا اجاره شناور ذخیره‌سازی نفت خام تولیدی صادر شده است.

وی افزود: در چند روز گذشته مجوزهای لازم در این زمینه دریافت شده و در هفته‌های آینده نیز با گروهی برای خرید یا اجاره این شناور مذاکره خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره حفاری بخش مشترک لایه نفتی پارس‌جنوبی خاطر نشان کرد: حفاری لایه نفتی در بخش مشترک پارس‌جنوبی با استقرار ریگ حفاری تا پایان اردیبهشت و در بخش غیر مشترک آن خرداد ماه امسال آغاز می‌شود.

سوری اضافه کرد: 14 کیلومتر حفاری چاه‌های لایه A2 روی هفت حلقه چاه انجام شده و حفاری هفت کیلومتر دیگر نیز در چند ماه آینده انجام می‌شود.

این مسئول گفت: در صورتی که شناور ذخیره نفت(FPSO) خریداری و یا اجاره شود تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده تولید نفت از این لایه نفتی آغاز خواهد شد.

سوری اعتبار مورد نیاز برای توسعه لایه نفتی پارس‌جنوبی در دو بخش مشترک و غیرمشترک را 800 میلیون دلار اعلام کرد و یادآور شد: در صورتی که برای تامین بودجه مورد نیاز این پروژه امسال کمبودی ایجاد شود از محل دیگر پروژه‌ها اعتبار مورد نیاز جایگزین می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس بیان داشت: امیدواریم تا پیش از پایان امسال پیمانکاران لایه نفتی پارس‌جنوبی اقدام به خرید یا اجاره شناور کنند و پس از این مرحله حفاری چاه‌های لایه نفتی تکمیل و تولید نفت از این لایه آغاز خواهد شد.

وی هدف‌گذاری اولیه برای تولید نفت از لایه نفتی پارس‌جنوبی را 35 هزار بشکه اعلام کرد و اذعان داشت: این هدف تاکنون تغییر نکرده و در صورت به دست آمدن اطلاعات جدید پس از تولید تصمیم‌گیری دقیق‌تری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول