اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی:

حفاری کشف اشیای قیمتی با هر نیتی در خراسان‌رضوی جرم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: حفاری کشف اشیای قیمتی با هر نیتی در خراسان‌رضوی جرم است.

حفاری کشف اشیای قیمتی با هر نیتی در خراسان‌رضوی جرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد رجایی ظهر امروز در مراسم تقدیر و رونمایی از اشیای کشف شده در خراسان‌رضوی اظهار کرد: میراث فرهنگی ارثی است که از گذشتگان به ما به رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه حفاری کشف اشیای عتیقه جرم است، افزود: در واقع اگر هر کسی قصد کاوش و فروش عتیقه‌ای را در استان خراسان‌رضوی داشته‌ باشد، مجرم است.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی دادن مردم افزود: اجازه ندهید خرید و فروش عتیقه‌های پیدا شده در جامعه رواج پیدا کند و در این ارتباط به سازمان میراث فرهنگی کمک کنید.

در ادامه این مراسم حسین عباس‌زاده، سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان‌رضوی نیز در ارتباط با اشیا کشف شده در خراسان‌رضوی افزود: اشیای پیدا شده شامل گردنبند و آویزه، ابزارهای چوبی، یک سری دندان از حیوانات و دو قطعه کوچک از طلاست.

وی تاکید کرد: منتظر ورود افرادی هستیم که مراجعه کنند و اطلاعاتی بدهند و در این ارتباط از همکاری آنان در حد توان سازمان قدردانی می‌شود.

عباس‌زاده اظهار داشت: این آثار تاریخی کشف شده در ارتباط با کشف عتیقه‌ها را در یک غار تاریخی بوده است که این کار هنوز توسط باستان‌شناسان در حال بررسی است.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول