اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پروژه نیازسنجی آموزشی در مشهد:

سازمان‌ها آموزش را سرمایه‌‌گذاری می‌دانند

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه نیازسنجی آموزشی در مشهد گفت: سازمان‌ها از نگرش وظیفه‌ای و هزینه‌ای نسبت به آموزش گذر کرده‌اند و آن را سرمایه‌‌گذاری می‌دانند.

سازمان‌ها آموزش را سرمایه‌‌گذاری می‌دانند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی کریمی عصر امروز در حاشیه نخستین کنفرانس آموزش الکترونیک برپایه نیازسنجی مشاغل که در سالن همایش‌های پایانه مسافربری امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: مهارت‌های چندگانه برای کارکنان سازمان و سطوح مدیریتی؛ برنامه‌ریزی صحیح و دقیق لازمه تحول در سازمان‌ها در راستای تخصص گروهی است.

وی ادامه داد: سازمان‌ها از نگرش وظیفه‌ای و هزینه‌ای نسبت به آموزش گذر کرده‌اند و آن را سرمایه‌‌گذاری می‌دانند،زیرا به هر میزانی که برای اندیشه کارمندان سازمان هزینه شود در راستای سرمایه‌گذاری برای رشد و توسعه آن سازمان است.

وی در ادامه تخصص صرف در یک زمینه را ناکارآمد دانست و افزود: کارکنان سازمان‌ها باید تخصص‌های زمینه‌ای را دارا باشند تا به صورت تیمی کار کنند و اگر استراتژی سازمان را براساس تحولات دنیا و نیاز روز جامعه تعریف کنیم و نیز چشم‌انداز خوبی برای آموزش داشته باشیم توانمندی به بار می‌آورد.

رئیس مرکز آموزش خانه صنعت و معدن شناسایی و تحلیل نیازهای آموزشی، تدوین خط مشی آموزشی، اجرای خط مشی یا برنامه تدوین شده و ارزشیابی را از مراحل فرایند آموزش کارکنان برشمرد و جهت‌گیری در راستای آموزش و هدفمندبودن را لازمه پیشرفت سازمان‌ها خواند.

کریمی با انتقاد از تفکرات برخی مدیران برپایه عمل‌گرایی صرف، باروری اندیشه در کنار کار، کسب مهارت‌های ادراکی و قدرت تصمیم‌گیری را از ملزومات سازمان موفق عنوان کرد و بسیاری از آسیب‌‌های اجتماعی را بخاطر محافظه کاربودن انسان‌ها بیان کرد.

وی انواع نیازهای نیازسنجی آموزشی را به پنج دسته "نیازهنجاری"،"نیاز احساس شده"، "نیاز درخواست شده"،"نیاز مقایسه‌ای"و "نیاز پیش‌بینی شده"تقسیم کرد؛ و اصول هشت گانه نیازسنجی را "تداوم، جامعیت، مشارکت، عینیت، سیالی نتایج، توجه نابرابر، پویایی، و تعهد" نام برد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول