به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی کریمی عصر امروز در حاشیه نخستین کنفرانس آموزش الکترونیک برپایه نیازسنجی مشاغل که در سالن همایشهای پایانه مسافربری امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: مهارتهای چندگانه برای کارکنان سازمان و سطوح مدیریتی؛ برنامهریزی صحیح و دقیق لازمه تحول در سازمانها در راستای تخصص گروهی است.
وی ادامه داد: سازمانها از نگرش وظیفهای و هزینهای نسبت به آموزش گذر کردهاند و آن را سرمایهگذاری میدانند،زیرا به هر میزانی که برای اندیشه کارمندان سازمان هزینه شود در راستای سرمایهگذاری برای رشد و توسعه آن سازمان است.
وی در ادامه تخصص صرف در یک زمینه را ناکارآمد دانست و افزود: کارکنان سازمانها باید تخصصهای زمینهای را دارا باشند تا به صورت تیمی کار کنند و اگر استراتژی سازمان را براساس تحولات دنیا و نیاز روز جامعه تعریف کنیم و نیز چشمانداز خوبی برای آموزش داشته باشیم توانمندی به بار میآورد.
رئیس مرکز آموزش خانه صنعت و معدن شناسایی و تحلیل نیازهای آموزشی، تدوین خط مشی آموزشی، اجرای خط مشی یا برنامه تدوین شده و ارزشیابی را از مراحل فرایند آموزش کارکنان برشمرد و جهتگیری در راستای آموزش و هدفمندبودن را لازمه پیشرفت سازمانها خواند.
کریمی با انتقاد از تفکرات برخی مدیران برپایه عملگرایی صرف، باروری اندیشه در کنار کار، کسب مهارتهای ادراکی و قدرت تصمیمگیری را از ملزومات سازمان موفق عنوان کرد و بسیاری از آسیبهای اجتماعی را بخاطر محافظه کاربودن انسانها بیان کرد.
وی انواع نیازهای نیازسنجی آموزشی را به پنج دسته "نیازهنجاری"،"نیاز احساس شده"، "نیاز درخواست شده"،"نیاز مقایسهای"و "نیاز پیشبینی شده"تقسیم کرد؛ و اصول هشت گانه نیازسنجی را "تداوم، جامعیت، مشارکت، عینیت، سیالی نتایج، توجه نابرابر، پویایی، و تعهد" نام برد.
انتهای پیام/ش20