اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 160 درصدی سرمایه‌گذاری واحدهای بهره‌برداری در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد 160 درصدی میزان سرمایه‌گذاری واحدهای بهره‌برداری در این استان در سال‌جاری خبر داد.

رشد 160 درصدی سرمایه‌گذاری واحدهای بهره‌برداری در چهارمحال و بختیاری

رحمن کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سه ماه نخست سال جاری تعداد 26 پروانه بهره‌برداری با ارزش سرمایه‌گذاری 217 میلیارد ریال و اشتغال 243 نفر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر تعداد 44 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به رشد 160 درصدی میزان سرمایه‌گذاری واحدهای بهره‌برداری در این استان، گفت: این تعداد از نظر اشتغالزایی نیز 99 درصد رشد را نشان می‌دهد.

کرمی ادامه داد: از تعداد 26 پروانه صادره هفت مورد به صورت مستقیم، 10 مورد براساس جواز تاسیس، پنج مورد توسعه واحد و چهار مورد پروانه بهره‌برداری جایگزین بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت موجود واحدهای صنعتی تا پایان خرداد 91 نشان می‌دهد که تعداد هزار و 122 پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 13 هزار و 694 میلیارد ریال و اشتغال 21 هزار و 469 نفر صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد این بخش در سال گذشته، گفت: در سال گذشته 12 فقره پروانه بهره‌برداری در راستای طرح‌های جدید و توسعه واحدهای موجود با سرمایه‌گذاری ثابت 2 میلیون و 172 هزار و 999 ریال و اشتغال هزار و 82 نفر صادر شد که بیشترین میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال طی سال‌های یاد شده مربوط به گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی با 27.93 و 22.83 درصد است.

کرمی ادامه داد: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال در پروانه‌های بهره‌برداری صادره در شهرستان‌ها پس از شهرستان بروجن با 51.21 درصد، مربوط به شهرستان شهرکرد با 45.84 درصد سرمایه‌گذاری و اشتغال است.

وی با اشاره به مهم‌ترین واحدهایی که طی سال گذشته پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند، گفت: واحدهای تولید فرادانه، خاور سیمان پارسیان، لعاب‌گستر زاگرس، تولید کامپیوتر طاووس و نانوبلوره پارس از مهم‌ترین این واحدها به شمار می‎رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های عمرانی سال 91، گفت: پیگیری اجرای طرح اکتشاف ماهواره‌ای در 3 هزار و 300 کیلومتر مربع از شمال استان، آغاز عملیات اجرایی اکتشاف ژئوشیمیایی کانسارهای فلزی در یک هزار کیلومتر از بخش شمالی استان و پیگیری تکمیل طرح‌های در دست اقدام سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در استان از جمله این برنامه‌ها محسوب می‎شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول