اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

فضای شهر دماوند رمضانی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند، تبدیل فضای عمومی این شهر به رنگ و عطر ماه مبارک رمضان در این ایام متبرک را خواستار شد.

فضای شهر دماوند رمضانی شود

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای کسب فضائل اخلاقی است.

وی با اشاره به تعابیر مورد استفاده مقام معظم رهبری درباره ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب با استفاده از تعابیری جالب می‏فرمایند که "رمضان قطعه‏ای از بهشت در جهنم سوزان دنیا است".

علاءالدینی ادامه داد: از این رو، استفاده کامل معنوی از این ماه پر خیر و برکت از سوی مومنان و پرهیزگاران مورد انتظار است.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: در این ماه خدایی باید گفتار، رفتار، نوشتار، نگاه و سایر جوانب زندگی مسلمانان با رنگ و بوی رمضانی عجین شود.

وی افزود: روزه‏داران در ماه مبارک رمضان علاوه بر نخوردن و نیاشامیدن باید دیگر اعضا و جوارح خود را نیز از جمیع گناهان دور نگاه دارند.

علاءالدینی، زدودن دل از کینه‏توزی‏ها را در ردیف لوازم مورد نیاز برای ورود به ماه مبارک رمضان قرار داد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: از دیگر ملزومات ورود یک روزه‏دار به ماه مبارک رمضان دوری از قهر و غضب و نزدیکی به محبت و دوستی در جامعه و خانواده است.

*ضرورت پرهیز از حرمت‏شکنی در ماه رمضان

امام جمعه دماوند بر ضرورت پرهیز بیماران و همچنین مسافران از حرمت‏شکنی در این ماه و خودداری آنها از خوردن و آشامیدن در مجامع عمومی تاکید کرد.

وی ادامه داد: افرادی که به هر دلیل توانایی روزه‏داری در آنها نیست باید مراقب رفتار خود و روزه‏خواری در ملع عام باشند، چراکه این امر علاوه بر حرمت شرعی با تعزیر قانونی نیز همراه است.

علاءالدینی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان فضاسازی شهری و تغییر ظاهر آن به مصادیق ورود به این ماه پر خیر و برکت امری ضروری قلمداد می‏شود.

امام جمعه دماوند افزود: حتی افراد مسافر و بیماری که توان روزه‏داری در آنها نیست نیز با افطار در خفا از برکات این ماه بهره‏مند می‏شوند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول