اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال گزارش خبرگزاری فارس

آبفای اهواز مانع برداشت غیرمجاز سبزی‌کاران شد

خبرگزاری فارس: با پیگیری خبرگزاری فارس، شرکت آبفای اهواز مانع برداشت غیرمجاز سبزی‌کاران از فاضلاب شد.

آبفای اهواز مانع برداشت غیرمجاز سبزی‌کاران شد

روز گذشته خبرگزاری فارس گزارشی با موضوع آبیاری اراضی سبزی در مرکز خوزستان با فاضلاب منتشر کرد که نشان می‌داد با وجود ممنوعیت قانونی و آثار سوء بهداشتی، آبیاری سبزیجات اهواز با فاضلاب همچنان ادامه دارد. به دنبال آن، معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب اهواز امروز طی تماس با این خبرگزاری، از برچیدن تأسیسات برداشت غیرمجاز فاضلاب سبزی‌کاران خبر داد.

احمد منجزی گفت: امروز با استفاده بیل مکانیکی سد‌ها و سنگچین‌هایی که سبزی‌کاران برای برداشت از فاضلاب و آبیاری مزارع خود ساخته بودند تخریب شد.

وی افزود: کانال فاضلاب این منطقه نیز لایروبی شد تا دسترسی و سوءاستفاده از آن کمتر شود.

به گفته وی، تعدادی از کشاورزان سعی کردند از این امر ممانعت کنند و با اصرار برای جمع کردن تأسیسات خود مهلت درخواست کردند که با این خواسته موافقت نشد.

منجزی اظهار کرد: حدود شش کشاورز از فاضلاب برای آبیاری مزارع خود استفاده می‌کردند و پیش از این نیز بهداشت و محیط زیست از فعالیت تعدادی ممانعت کرده بودند.

براساس قانون مجازات اسلامی و شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، آبیاری محصولات کشاورزی و سبزیجات با فاضلاب خام ممنوع است اما ظاهرا چند سالی است 10 هکتار از مزارعی که در نوار ساحلی کارون حد فاصل پل پنجم و ششم در کوی مشعلی اهواز سبزی کاری شده‌اند، با فاضلاب آبیاری می‌شوند.

به گفته کار‌شناسان بهداشت محیط، بروز آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی از عوارض آبیاری سبزیجات با فاضلاب است که به علت جذب فلزات سنگین در گیاهان رخ می‌دهد. همچنین استفاده از فاضلاب برای آبیاری سبزیجات علاوه بر انتقال بیماری‌ها و طغیان بیماری‌های روده‌ای، ممکن است در مقطع کنونی موجب شیوع وبا شود.

در سال‌های اخیر با شدت گرفتن مخالفت‌ها با آبیاری با فاضلاب قرار بر این شد که با همکاری استانداری‌ها و فرمانداری‌ها هر چه زود‌تر این مشکل ساماندهی و از ادامه آبیاری با فاضلاب جلوگیری شود.

استفاده از آبیاری مزارع سبزی در اهواز نیز اخیرا در شورای سلامت استان مطرح و قرار بود شرکت آب و فاضلاب اهواز در این زمینه وارد عمل شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول