اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خواستار شد

تاکید بر مصرف سبزیجات بسته‌بندی و بهداشتی در سفرهای نوروزی

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روده‌ای و عفونی در طول سفرهای نوروزی به ویژه در رستوران‌های بین راهی سالاد و سبزی‌های بسته‌بندی شده با پروانه بهداشتی مصرف شود.

تاکید بر مصرف سبزیجات بسته‌بندی و بهداشتی در سفرهای نوروزی

فرزام بیدارپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: رعایت و توجه به مسائل بهداشتی در طول سفر نقش مهمی در سلامت افراد دارد.

وی در ادامه از مسافران نوروزی خواست در طول سفرهای نوروزی هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و رستوران‌هایی را انتخاب کنند که نکات بهداشتی و نظافت عمومی را رعایت کنند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، رعایت بهداشت فردی و خودداری از مصرف غذاهای نیم‌پز بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روده‌ای در طول سفر است.

بیدارپور در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از کنسروهایی با قوطی‌های برآمده، فرورفتگی و یا دارای نشتی می‌تواند به سلامت افراد آسیب جدی وارد کند، گفت: در صورت استفاده از غذاهای کنسرو شده ابتدا آن را به مدت 20 دقیقه جوشانیده و سپس مصرف کنند.

وی شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون به ویِژه قبل از مصرف مواد غذایی، نوشیدن آب سالم (آب معدنی و یا آب جوشیده و بسته‌بندی) و از خرید مواد غذایی غیر بهداشتی، خودداری کنند.

بیدارپور در پایان تاکید کرد: مسافران نوروزی مصرف سبزی و سالاد در رستوران‌های جاده‌ای و توجه به تاریخ تولید و انقضا مواد غذایی را از جمله نکاتی عنوان کرد که در پیشگیری از مسمویت موثر است.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول