اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم:

شست‌وشوی کامل سبزیجات خام / بیماری وبا گزارش نشده است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم گفت: شست‌وشوی سبزیجات خام در فصل گرما و ضدعفونی کردن آن با مواد ضدعفونی کننده مانند کلر به منظور پیشگیری از بیماری وبا حائز اهمیت است.

شست‌وشوی کامل سبزیجات خام / بیماری وبا گزارش نشده است

باقر محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: بیماری وبا یکی از بیماری‌های منتقل شونده از طریق آب و مواد خوراکی آلوده است و در مناطقی که شرایط هوا و رشد میکروب فراهم باشد، شیوع پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه قم شرایط مناسبی برای رشد میکروب این بیماری دارد گفت: در سال گذشته مواردی از بیماری شبه وبا و وبا در استان مشاهده شد که مورد درمان قرار گرفت و مرگ و میری وجود نداشت.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم خاطر نشان کرد: در سال جاری مواردی از ابتلا به بیماری وبا و شبه وبا مشاهده نشده و این در حالی است که در این زمینه در سایر استان‌ها مواردی گزارش شده است.

محمودی با اشاره به توصیه‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از بیماری وبا اظهار داشت: استفاده از آب سالم و بهداشتی به منظور آشامیدن، جوشاندن آب مصرفی که از سلامت آن اطمینان وجود ندارد، شست‌وشوی سبزیجات خام در فصل گرما و ضدعفونی کردن آن با مواد ضدعفونی کننده مانند کلر از جمله  اقدامات پیشگیرانه است.

وی تصریح کرد: اگر دسترسی به مواد ضدعفونی برای انواع سبزیجات وجود ندارد از سرکه و آبلیمو برای این منظور استفاده شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم عنوان داشت: همکاران و بازرسان بهداشت و محیط، نظارت‌های لازم نسبت به عرضه و توزیع مواد غذایی به صورت بهداشتی را در دستور کار قرار داده‌اند.

محمودی یادآور شد: مواد ضدعفونی‌ کننده سال گذشته در بین خانواده‌ها و مراکز فروش سبزی به صورت رایگان توزیع شد و در سال جاری شهروندان می‌توانند با مراجعه به مرکز بهداشت قم این مواد را تهیه کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول