اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد

آغاز کشت گوجه فرنگی و برداشت سبزی در قیروکارزین

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: کاشت گوجه فرنگی به روش آبیاری قطره‌ای در یک‌هزار و ۵۰ هکتار از اراضی قیروکارزین و برداشت سبزی از ۸۹۰ هکتار از این اراضی آغاز شده و تا بهمن ماه امسال ادامه دارد.

آغاز کشت گوجه فرنگی و برداشت سبزی در قیروکارزین
محمد حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: کاشت گوجه فرنگی در قیروکارزین هر سال از اوایل دی ماه آغاز و تا اوایل بهمن ماه ادامه دارد که در سال جاری یک‌هزار و ۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت این محصول می‌رود.
وی با پیش‌بینی مقدار محصول برداشتی از این سطح زیر کشت اضافه کرد: انتظار برداشت ۴۷ هزار و ۵۰۰ تن محصول گوجه فرنگی را از این سطح زیر کشت داریم که نسبت به سال گذشته با کاهش پنچ درصدی سطح زیر کشت این محصول روبه‌رو بوده‌ایم.
حیدری ادامه داد: پایین بودن قیمت و عدم خرید تضمینی در سال قبل و نبود صنایع تبدیلی از دلایل کاهش سطح زیر کشت گوجه فرنگی در سال جاری و از مشکلات کشاورزان در این شهرستان است.
کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی قیروکارزین تصریح کرد: در سال جاری تمام محصول گوجه فرنگی این شهرستان به روش آبیاری قطره‌ای کشت می‌شود که از مزایای این روش صرفه‌جویی ۷۰ درصدی در مصرف آب است.
این مقام مسئول در ادامه با اعلام خبر برداشت سبزی در این شهرستان ابراز داشت: قیروکارزین یکی از تولید کنندگان عمده سبزی در استان فارس است که سال جاری ۸۹۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافت و پیش‌بینی برداشت ۱۶ هزار تن سبزی از این سطح زیر کشت را در سال جاری داریم.
حیدری با اشاره به انواع سبزی تولیدی در قیروکارزین بیان داشت: گشنیز، شوید، گل کلم، کاهو، کلم قمری و اسفناج از سبزیجات تولیدی قیروکارزین است که علاوه بر رفع نیاز این شهرستان به دیگر شهرهای استان فارس عرضه می‌شود.
وی افزود: مناطق بندوبست، مبارک آباد، قلات و تنگ رویین از محل‌های کشت عمده سبزی در قیروکارزین هستند که به دلیل خشکسالی در سال‌های اخیر و کاهش آب‌های زیرزمینی با کاهش پنج درصدی سطح زیرکشت سبزی مواجه بوده‌ایم.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول