اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی نیشابور:

سالانه 14 هزار تن سبزیجات در نیشابور تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور گفت: سالانه 14 هزار تن سبزی در 600 هکتار و در 17 نوع سبزیجات برگی و غده‌ای در این شهرستان تولید می‌شود.

سالانه 14 هزار تن سبزیجات در نیشابور تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار فارس از نیشابور، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، محمدعلی فرهمند، اظهار کرد: نیشابور با داشتن 600 هکتار مزرعه کشت انواع سبزی شامل تره، ریحان سبز و بنفش، جعفری، اسفناج و برگ چغندر یکی از مستعدترین و مهم‌ترین مناطق تولید سبزی در شرق کشور است.

وی افزود: با توجه به جایگاه ویژه سبزیجات در سبد مصرفی خانوارهای ایرانی، تلاش بسیاری توسط کارشناسان اداره ترویج و اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی در جهت به حداقل رساندن باقی مانده مواد شیمیایی و سموم و هم‌چنین ارائه محصولی سالم و ارگانیک انجام می‌شود.

رئیس اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز طرح ویژه‌ای در سطح 10 هکتار به‌ صورت پایلوت ایجاد شده که نظارت‌های فنی و مراقبت‌های لازم را از زمان داشت تا برداشت محصول دربر می‌گیرد.

فرهمند اضافه کرد: در این طرح جایگزینی کودهای آلی به جای شیمیایی، درخصوص کاهش نیترات و ارائه محصولی سالم و عاری از سموم و مواد شیمیایی اقدام و در آینده نیز تمام مزارع سبزی شهرستان تحت پوشش نظارت‌های فنی کارشناسان قرار می‌گیرد.

وی به میزان اشتغال این بخش و هم‌چنین فعالیت‌های مثبت و مطلوب شرکت تعاونی سبزی‌کاران شهرستان اشاره کرد و گفت: در شهرستان نیشابور بیش از 5 هزار نفر در سال به‌‌ صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش کاشت، داشت، برداشت و عرضه سبزی مشغول فعالیت هستند.

وی یادآور شد: شرکت تعاونی سبزی‌کاران نیشابور با تعداد 300 نفر عضو از ابتدای تاسیس در سال 89 تاکنون با حمایت‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، فعالیت‌های چشم‌گیری در ارتباط با ساماندهی و ایجاد مراکز جمع‌آوری، انبار، بسته‌بندی، معرفی و عرضه سبزی به خارج از شهرستان داشته است.

رئیس اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: هم‌چنین این تعاونی فعالیت‌هایی در رابطه با افزایش کیفیت سبزی از طریق تشکیل کارگاه‌های آموزشی برای سبزی‌کاران و ترویج جایگزینی کودهای ریزمغذی و زیستی به جای شیمیایی انجام داده است و راه‌اندازی کلینیک، آزمایشگاه و خرید ادوات و ماشین‌آلات از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این شرکت تعاونی است.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول