اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

فصل بهار و رویش فراوان سبزیجات پهن‌برگ در بروجرد

خبرگزاری فارس: با فرارسیدن فصل بهار رویش سبزیجات پهن‌برگ در شهرستان بروجرد آغاز می‌شود.

فصل بهار و رویش فراوان سبزیجات پهن‌برگ در بروجرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، در فصل بهار با بارش باران‌های فراوان سبزیجات مختلف و گوناگونی رویش پیدا می‌کنند، که هر کدام دارای خواص و فوایدی هستند.

انواع تره‌های مختلف در این شهرستان بیش از پنج نوع می‌باشد، که زنان باسلیقه از آنها غذاهای لذیذی درست می‌کنند و با این سبزی‌ها آش‌هایی طبخ می‌کنند.

شبدر که آن را با سرکه به صورت خام استفاده می‌کنند و سبزی ورکواز که با آن آشی بسیار خوشمزه درست می‌کنند و تره‌های مختلف که شامل: تره خارینه، دم گوساله، پا قزو، تره اسفناجی، شنگ و سبزی کنگر که با آن انواعی از غذاها را درست می‌کنند.

یک کارشناس تغذیه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بروجرد در این خصوص گفت: این سبزیجات دارای ویتامین‌ها و املاح زیادی می‌باشند، که سبب لاغری در افراد می‌شود.

محمود مردانی افزود: استفاده از سبزیجات پهن‌برگ باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت می‌شود و خوردن این سبزیجات به افراد لاغر توصیه نمی‌شود، زیرا باعث لاغری آنها می‌شود.

وی بیان کرد: خوردن سبزیجات پهن‌برگ برای سلامت چشم بسیار مفید و در عملکرد بینایی افراد مؤثر است.

مردانی تصریح کرد: این سبزیجات قلیایی هستند و برای افرادی که ناراحتی معده دارند، توصیه می‌شود، با آرام خوردن این سبزیجات مشکل گوارشی پیدا نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که دارای اضافه وزن هستند، می‌توانند مقداری از وزن خود را با خوردن به اندازه این سبزیجات کم کنند.

مردانی در ادامه یادآور شد: بهتر است، در فصل بهار که اوج رویش این سبزیجات است، به اندازه از این نعمت خداوند استفاده لازم را ببریم، زیرا همه این سبزیجات خواص زیادی دارند و در سلامت ما مؤثر هستند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول