اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی قزوین خبر داد

توسعه تولید مکانیزه نشاء سبزی و سیفی

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش ظرفیت تولید نشاء سبزی و سیفی در این استان به 30 میلیون قطعه خبر داد.

توسعه تولید مکانیزه نشاء سبزی و سیفی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، محمد پیله‌فروش اظهار کرد: در حال حاضر تولید انواع سبزی و سیفی در بیش از 20 هزار هکتار از اراضی زراعی استان قزوین انجام می‌شود که با توجه به اهمیت تولید کشت نشاء به صورت مکانیزه مقدمات افزایش ظرفیت تولید نشاء در استان با راه‌اندازی دو واحد جدید در شهرستان‌های آبیک و بویین‌زهرا فراهم شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی 90 و 91 بیش از 30 میلیون قطعه نشاء در استان قزوین تولید شود.

پیله‌فروش تصریح کرد: تولید نشاء مکانیزه (در داخل گلخانه) در استان قزوین از سال 80 آغاز شده و با ترویج  فعالیت واحدهای جدید، تعداد واحدهای تولید مکانیزه نشاء در استان به سه واحد افزایش می‌یابد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: با توسعه این روش انتظار می‌رود استفاده از نشاء سالم و مرغوب که قابلیت کشت مکانیزه را دارد در بین کشاورزان استان معرفی و ترویج شود.

وی افزود: ظرفیت قبلی تولید نشاء در استان بالغ بر 24 میلیون قطعه نشاء بوده که به استان‌های فارس، تهران و گلستان صادر می‌شود و با راه‌اندازی واحدهای جدید، این ظرفیت به بیش از 30 میلیون قطعه نشاء افزایش می‌یابد.

در حال حاضر استان‌های اصفهان، بوشهر و خراسان رضوی از مهم‌ترین استان‌های تولید نشاء در کشور محسوب می‌شوند و استان قزوین ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید این نهاده را در غرب کشور دارد.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول