اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف فردوس:

فردوس 588 موقوفه ثبتی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس گفت: فردوس دارای 588 موقوفه ثبتی است.

فردوس 588 موقوفه ثبتی دارد

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: وقف از دیرباز به شکل‌های مختلف وجود داشته و اسلام نیز وقف را در مسیر روشن، منطقی، هدف‌دار و مترقی قرار داده است.

وی توجه به نیات واقف را از ضروریات اصول وقف دانست و گفت: غفلت از مسئله وقف به عنوان یک مسئله مهم جهان اسلام سبب افسوس و پشیمانی در آینده می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس افزود: در این شهرستان تعداد 11 موقوفه به ختم و قرائت قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان و تعداد 23 موقوفه نیز به اطعام فقرا در شب‌های قدر اختصاص دارد.

خدایی از اجرای طرح ترتیل‌خوانی کلام وحی برای نخستین‌بار در بارگاه مطهر امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم (ع) این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: مراسم قرائت قرآن کریم هر روز قبل از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود و تاکنون نیز با استقبال زیاد مردم مواجه شده است.

*ایجاد سه وقف جدید در سه ماه نخست امسال

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس از اجرای سه وقف جدید در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این موقوفات با نیات تامین هزینه‌های جاری مساجد، برگزاری مراسم عزاداری امام‌ حسین (ع) و تحقیقات و پژوهش در علوم و معارف اسلامی اجرا می‌شود.

خدایی افزود: شهرستان فردوس دارای 588 موقوفه و 3 هزار و 382 رقبه است که از این تعداد 533 موقوفه متصرفی و 44 موقوفه نیز غیرمتصرفی است.

وی وجود بیش از 20 موقوفه با رقبات متعدد و منحصر به نیت قرائت، تلاوت و ختم قرآن کریم در شهرستان فردوس را از نیات برجسته واقفان نیک‌اندیش این شهرستان برای ترویج فرهنگ غنی قرآنی دانست.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول