اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی:

مونوریل مکمل مترو است / توقف مونوریل به نفع آبادانی قم نیست

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی مونوریل را مکمل مترو در قم دانست و گفت: اگر مونوریل در اینجا متوقف شود به نفع آبادانی قم نیست.

مونوریل مکمل مترو است / توقف مونوریل به نفع آبادانی قم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی عصر سه‌شنبه در دیدار با رئیس شورای اسلامی استان قم در خصوص پروژه منوریل قم گفت: به هر صورت یک تعلق خاطری نسبت به مونوریل وجود دارد هر چند بهتر از اینها می‌شد انجام شود اما شما به فکر این هستید که مونوریل به درد حمل و نقل نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه مونوریل جایگزین خط B مترو قم نخواهد شد اظهار داشت: اینکه مونوریل بخواهد جایگزین خط B مترو قم شود غلط است، این دو پروژه مکمل یکدیگر هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهر قم شهر زائرپذیری است تصریح کرد: مونوریل می‌تواند نقش مکمل را داشته باشد همانطور که تاکسی برای مترو مکمل است.

وی با بیان اینکه دو دیدگاه در مورد مونوریل وجود دارد خاطر نشان کرد: یک دیدگاه مخالف مونوریل هستند و دیدگاه دیگر آن را برای حمل و نقل مناسب می‌دانند.

لاریجانی با بیان اینکه معنویت قم با یک خط مونوریل از بین نمی‌رود بیان داشت: اگر مونوریل در اینجا متوقف شود به نفع آبادانی قم نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هویت قم جنبه معنوی دارد اظهار داشت: باید برای آبادانی شهر قم از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد و نگاه‌ها به آبادانی قم باید قوی باشد.

وی جمع کردن ستون‌های مونوریل را صحیح ندانست و بیان کرد: سرمایه‌گذاری زیادی برای اجرای این پروژه شده است و نمی‌توان به راحتی از آن گذشت.

لاریجانی یادآور شد: نگاه توسعه‌ای به شهر قم باید به گونه‌ای باشد که در کنار آن فکر معنوی را هم بپوشاند.

وی همچنین تاکید کرد: البته اگر در اجرای پروژه مونوریل ایراد قانونی وجود دارد، باید برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی استان قم از مخالفین سرسخت مونوریل در قم به شمار می‌رود که از ابتدای اجرا این پروژه بر روی نظرات خود پافشاری کرده است.

محمدرضا باقرپناهی در دیدار با لاریجانی نیز به ادامه مخالفت‌های خود با پروژه مونوریل پرداخت و بر توقف آن تاکید کرد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول