اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف همدان خبر داد

برگزاری جشنواره سراسری وقف در همدان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری سومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری در همدان خبر داد.

برگزاری جشنواره سراسری وقف در همدان

حجت‌الاسلام محمد احمدوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برگزاری سومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری در همدان از ابتدای ماه جاری خبر داد و این جشنواره را گامی مؤثر در راستای تبیین زوایای فرهنگ وقف در جامعه دانست.

وی، ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف در بین تمام اقشار جامعه با بهره‌گیری از هنر و رسانه، ایجاد نگرشی جدید به وقف از جنبه‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری و اعتمادسازی عمومی مردم نسبت به عملکرد سازمان اوقاف به عنوان پاسدار موقوفات و مجری نیت واقفان را از جمله اهداف برگزاری سومین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری عنوان کرد.

به گفته معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان نهادینه‌سازی حکم الهی وقف در جامعه و تولید آثار فاخر هنری، ایجاد انس و آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با مقوله وقف و موقوفات و استفاده از ظرفیت‌های تأثیرگذار و ماندگار فرهنگی و هنری در راستای فرهنگ‌سازی سنت حسنه وقف از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره در همدان است.

وی با بیان اینکه زمان آغاز ثبت‌نام و شروع سومین جشنواره سراسری وقف، چشمه همیشه جاری، از ابتدای مرداد ماه تا پایان دی ماه سال 91 است، عنوان کرد: رویکرد تخصصی در سومین دوره این جشنواره، افزودن سه رشته فیلم و فیلمنامه‌نویسی (داستانی، مستند، انیمیشن)، پوستر و نیز رسانه‌های مکتوب (خبر، یادداشت، گفت‌وگو و گزارش) است.

احمدوند با بیان اینکه در دو دوره قبلی جشنواره، مرحله نخست داوری، در ادارات استان انجام می‌شد، تصریح کرد: در سال جاری تمام آثار به طور مستقیم به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال می‌شود تا پس از سه مرحله داوری، برترین‌ها برای دریافت جوایز معرفی شوند.

وی آثار و برکات وقف، افزایش فضای معنوی در پرتو وقف، تاریخچه وقف در اسلام و ایران، معرفی و شخصیت‌شناسی واقفان، واکاوی نیات واقفان، آثار سوء موقوفه‌خواری و پیامدهای منفی ناشی از آن، چشم‌انداز آینده وقف، وقف و نیازهای روز جامعه، وقف و عدالت‌محوری و نهادینه کردن فرهنگ وقف در میان عموم مردم را از جمله محورهای ارسال آثار فیلم و فیلمنامه‌نویسی و رسانه‌های مکتوب عنوان کرد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان محورهای ارسال آثار پوستر را نیز، جملاتی از امام راحل، مقام معظم رهبری و برخی از آیات و روایات بیان کرد.

وی با اشاره به ارتقای سطح جوایز در بخش‌های مختلف نیز گفت: در رشته فیلم و فیلمنامه‌نویسی جایزه نفر اول 20 میلیون ریال، نفر دوم 17 میلیون ریال و نفر سوم نیز 14 میلیون ریال است و برای فیلم و فیلمنامه‌های سه دقیقه‌ای نیز جوایزی از 10 میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

به گفته احمدوند در رشته طراحی پوستر نیز به نفرات اول تا پنجم جوایزی از 12 میلیون ریال تا 4 میلیون ریال اعطا می‌شود.

وی عنوان کرد: در رشته رسانه‌های مکتوب سومین جشنواره فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری نیز برای رتبه‌های برتر اول تا سوم 10 میلیون ریال تا 6 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان مکان ارسال آثار را تهران ـ‌ خیابان حافظ ـ خیابان نوفل لوشاتو ـ سازمان اوقاف و امور خیریه ـ دبیرخانه جشنواره وقف چشمه همیشه جاری اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان اوقاف و امور خیریه به نشانی www.awqaf.ir و نیز پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به نشانی www.mfso.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول