اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 10 سال آینده

50 هزار هکتار به وسعت کشاورزی اردبیل افزوده می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تا 10 سال آینده 150 هزار هکتار به وسعت کشاورزی استان اردبیل افزوده می‌شود.

50 هزار هکتار به وسعت کشاورزی اردبیل افزوده می‌شود

عادل عبدایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ظرفیت آب و خاک استان اردبیل برای توسعه بخش کشاورزی بسیار مناسب و مطلوب است.

عبدایمانی بیان داشت: بیش از 90 میلیارد متر مکعب آب تولیدی استان اردبیل در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که در یک سال گذشته میزان اراضی قابل کشت را به 780 هزار هکتار ارتقا دادیم.

این مسئول راندمان آبیاری را 42 درصد اعلام کرد و گفت: استان اردبیل یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح آبیاری تحت فشار و تبدیل شرایط کشت از دیم به آبی است که به نظر می‌رسد این امر افزایش راندمان و بهره‌وری را زمینه‌ساز شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه در توسعه بخش کشاورزی نیروی انسانی محور و اساس توسعه به شمار می‌رود، تصریح کرد: در حوزه کشت گلخانه‌ای و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت استان در بحث تولید قارچ از یک وضعیت ممتازی برخوردار هستیم که می‌توانیم بخشی از نیروی بیکار کشاورزی‌ منطقه را به این سمت هدایت کنیم.

وی استان اردبیل را قطب تولید بذر سیب زمینی، چغندر قند و برخی از دانه‌های روغنی اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز می توانیم با راه‌اندازی کارخانه‌های فرآوری بذر مورد نیاز یک ظرفیت ممتاز اشتغال را ایجاد کنیم که در منطقه ثمر‌بخش و کارآمد باشد.

عبدایمانی با بیان اینکه بخش کشاورزی در تامین مواد قضایی سالم مسئولیت خطیر و بسیار وسیع و گسترده‌ای را دارد، افزود: اگر بتوانیم راندمان آبیاری 42 درصد خود را در چهار مرحله تامین، انتقال، توزیع و مصرف بهینه کرده و از زیرساخت‌های جدید این بخش استفاده کنیم قادر خواهیم بود یک توان تولیدی مضاعف را ایجاد کنیم.

این مسئول احداث 28 سد معیشتی کوچک در قالب سدهای زودبازده انحرافی و استخر ذخیره آب را یادآور شد و ابراز داشت: هم اکنون 56 هزار هکتار شبکه بخش کشاورزی را در دست اجرا داریم که طراحی بخش عمده‌ای از آنها به اتمام رسیده که با بهره‌گیری از این ظرفیت می‌توان تا 10 سال آینده 150 هزار هکتار اراضی بخش کشاورزی را توسعه داد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول