اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

تولیدکنندگان بخش کشاورزی با کمبود سرمایه مواجه هستند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان گفت: تولیدکنندگان بخش کشاورزی با کمبود سرمایه ثابت و سرمایه در گردش مواجه هستند که بانک‌ها به ویژه بانک کشاورزی باید مساعدت لازم در رفع این مشکل را داشته باشند.

تولیدکنندگان بخش کشاورزی با کمبود سرمایه مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌حیدر نوری صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر ستادی بانک کشاورزی استان همدان با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی اظهار داشت: اهمیت بخش کشاورزی در هر جامعه‌ای بر کسی پوشیده نیست چرا که مسئولیت تأمین امنیت غذایی کشور بر عهده این بخش و فعالان در این عرصه است.

وی گفت: اهمیت قائل شدن به این بخش مهم در کشورهای صنعتی بیش از کشورهای متکی به بخش کشاورزی مشاهده می‌شود که این امر گویای اهمیت آن است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری همدان افزود: این کشورها در زمینه‌های مختلف به حمایت از بخش کشاورزی می‌پردازند که تأمین منابع مالی و پولی، تدوین قوانین و مقررات کارا توسعه صادرات این بخش و توجه به کشاورزان نمونه‌هایی از آن به شمار می‌رود.

وی بخش کشاورزی را مزیت اصلی کشور دانست و ابراز داشت: ضمن اینکه به اهمیت شایان توجه بخش صنعت در جامعه اذعان دارم اما باید گفت که درصد بسیاری از تکنولوژی بخش صنعت در کشور وارداتی است ولی بخش کشاورزی جزو داشته‌های سرزمینی ما بوده و باید به نحو مطلوب از این نعمت استفاده شود.

نوری در ادامه سخنانش 25 درصد اقتصاد استان را در بخش کشاورزی خواند و افزود: یک پنجم تولید ناخالص داخلی استان از طریق بخش کشاورزی تأمین می‌شود که این امر نشان از پویایی و اهمیت آن دارد.

وی خاطرنشان کرد: 28 درصد اشتغال موجود در استان به طور مستقیم از طریق بخش کشاورزی تأمین می‌شود که این مهم نیز جای توجه دارد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری همدان با بیان اینکه باید به نقش‌آفرینی بخش کشاورزی توجه ویژه شود، اظهار داشت: بخش کشاورزی پیشران توسعه و محرکی برای پیشرفت جامعه است و همین امر توجه بیش از پیش به این بخش را نمایان می‌کند.

وی کمبود منابع مالی و پولی را مشکل اساسی پیشرفت و رشد کشورهای در حال توسعه دانست و ادامه داد: این امر در مناطقی که متکی به بخش کشاورزی هستند نمود بیشتری دارد.

نوری با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی خواب سرمایه وجود دارد، اظهار داشت: این بدان معناست که بعد از مدتی و در یک بازه زمانی، برگشت سرمایه در این بخش را شاهد و ناظر خواهیم بود.

وی کالاهای بخش کشاورزی را کشش‌ناپذیر خواند و افزود: این امر یکی از آسیب‌های این بخش است چراکه تولیدکننده اگر بازار فروش محصول خود را نداشته باشد به شدت در معرض آسیب قرار می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری همدان در ادامه گفت: عموماً تولیدکنندگان بخش کشاورزی با کمبود سرمایه ثابت و سرمایه در گردش مواجه هستند که بانک‌ها به ویژه بانک کشاورزی باید مساعدت لازم در رفع این مشکل را داشته باشند.

وی اظهار داشت: بانک کشاورزی باید با شناسایی نقاط قوت و ضعف بخش کشاورزی به ویژه در مباحث مالی وارد عرصه شده و مشکلات را رفع و رجوع کند.

به گفته نوری بانک نباید خود را یک بنگاه مجزا بداند بلکه باید به عنوان مشاور امین و شریک منصف به کشاورزان ارائه خدمت کند که تا به امروز بانک کشاورزی عملکرد خوبی را از خود بروز داده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی همدان نیز با بیان اینکه همدان 144 هزار بهره‌بردار دارد، افزود: استان همدان در بسیاری از زمینه‌ها در عرصه کشاورزی دارای رتبه برتر کشور است که این امر نشان از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های این بخش دارد.

علیرضا شجاعی‌مهر از بانک کشاورزی خواست در تأمین منابع و تزریق آن به بخش کشاورزی تلاش بیشتری داشته باشد و این مهم را تقویت بخشند.

در پایان این مراسم از زحمات علی‌اصغر محمدی تقدیر و علیرضا طاهری به عنوان مدیر ستادی بانک کشاورزی معرفی شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول