اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد

تایید 5483 متقاضی در هرمزگان برای دریافت اراضی کشاورزی

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان از تایید 5 هزار و 483 متقاضی توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان برای دریافت اراضی کشاورزی طی طرح مهر کشاورزی خبر داد.

تایید 5483 متقاضی در هرمزگان برای دریافت اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی دوشنبه شب در نشست کارگروه توسعه کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه نشست با هدف تصمیم‌گیری در راستای موافقت با واگذاری اراضی و سایر امکانات مورد نیاز بخش کشاورزی به متقاضیان حضور در طرح مهر کشاورزی برگزار شده است، اظهار داشت: چون از سال‌های گذشته از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است اکنون در باب تامین نیازهایمان دچار مشکلاتی شده‌ایم.

وی با بیان اینکه در پی اعلام فراخوان برای اجرای طرح مهر کشاورزی در استان تعداد 16 هزار و 835 نفر متقاضی در سامانه مربوطه تحت مدیریت اداره تعاون، کار و رفاه هرمزگان ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: اسامی و وضعیت تعداد 5 هزار و 483 نفر مورد بازبینی و پالایش قرار گرفته است.

به گفته استاندار هرمزگان مسئولان و اعضای ستاد کشاورزی استان باید برای اجرای طرح مهر کشاورزی محوریت مباحث را بر روی تعداد 5 هزار و 483 نفر متمرکز کنند.

عزیزی با بیان اینکه از ماه‌ها قبل اجرای طرح به فرمانداران و دیگر مسئولان مربوطه اعلام شده است، افزود: از این تاریخ به بعد دیگر اسامی متقاضیان برای ثبت قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: هم‌چنین اداره منابع طبیعی نیز 31 هزار و 536 هکتار اراضی جدید مستعد کشت و کشاورزی شناسایی و برای اجرای طرح مهر کشاورزی مناسب دیده است.

به گفته عزیزی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان نیز تعهد تامین 2 هزار و 849 لیتر آب در ثانیه را برای آبیاری اراضی مذکور در سطح استان داده است.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ستاد کشاورزی استان طی این نشست پس از تایید متقاضیان توسط اداره‌ها و سازمان‌های مربوطه با طرح در شهرستا‌ن‌ها در راستای واگذاری اراضی نظر و تصمیم‌گیری می‌کند.

عزیزی یادآور شد: هم‌چنین در این راستا هماهنگی‌های لازم با اداره ثبت املاک و اسناد با هدف تسریع در روند انعقاد قراردادهای اجاره بلندمدت زمین صورت گرفته است.

عزیزی اضافه کرد: فرمانداران باید توجه داشته باشند واگذاری تسهیلات مربوط به طرح مهر کشاورزی طی لیست 5 هزار و 483 نفر مذکور است که طی نشست جاری بدان رسیدگی می‌شود.

به گفته استاندار هرمزگان در حال حاضر سقف واگذاری تسهیلات بانکی به متقاضیان دریافت اراضی در طرح مذکور برابر با 30 میلیون تومان است.

وی پیشنهاد داد: در راستای تسهیل در روند دریافت تسهیلات بانکی بانک کشاورزی نسبت به تنظیم روند ضمانتنامه فردی و ضمانتنامه زنجیره‌ای با توجه به منبع دریافت یارانه‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول