اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری صورت می‌پذیرد

تزریق 180 هزار میلیارد ریال در عرصه‌های مختلف کشاورزی

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی گفت: در سال جاری 180 هزار میلیارد ریال در عرصه‌های مختلف کشاورزی به واسطه یک‌هزار و 900 شعبه بانک کشاورزی تزریق می‌شود.

تزریق 180 هزار میلیارد ریال در عرصه‌های مختلف کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، داود ماهیکار صبح امروز در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل بانک کشاورزی استان همدان اظهار کرد: امروز نیازهای حیاتی بشر را که با یکدیگر مرور کنیم، می‌توان گفت که نیازهای بشر متعدد است اما بخش غذا مهم‌ترین و راهبردی‌ترین نیاز بشر در طول تاریخ می‌باشد.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ بخش کشاورزی تأمین‌کننده غذای بشر بوده است و در راستای نیاز غذایی بشر تلاش کرده است.

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی بیان داشت: امروزه مطالعه بسیاری از آیات قرآن دلالت دارد بر اینکه کشاورزی گاهی به عنوان عبادت، در برخی موارد به عنوان اطاعت و در برخی موارد به عنوان مأموریت انسان در زمین ذکر شده است.

وی با اشاره به نقش کشاورزی در اقتصاد کشور یادآور شد: بخش کشاورزی به علت دارا بودن نقش حیاتی در تأمین غذای انسان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور بوده است و در برنامه پنجم توسعه کشور نیز نگاه ویژه‌ای به این بخش شده است.

ماهیکار ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده که در پایان برنامه پنجم همه محصولات بخش کشاورزی به 143 میلیون تن برسد.

وی تأکید کرد: رشد توسعه بخش کشاورزی در بعد تولید نیازمند سرمایه‌گذاری است و اگر بخواهیم کشاورزی توسعه یافته‌ای داشته باشیم باید از فناوری‌های روز و کارآمد استفاده کنیم.

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی حمایت مالی از کشاورزان را در ترقی بخش کشاورزی مؤثر دانست و گفت: امروز بانک کشاورزی متولی بخش کشاورزی است و بخش کشاورزی را در راستای تعالی بخش تأمین مالی حمایت می‌کند.

وی یادآور شد: تأمین مالی تأثیرات زیادی در بخش اقتصادی کشور دارد به طوری که می‌تواند در اشتغالزایی نیز یکی از عوامل مؤثر به شمار رود.

ماهیکار با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابراز داشت: برای تحقق این نامگذاری رهبری، اهتمام لازم به مفهوم واقعی این جمله در رسیدن به تولید ملی کمک می‌کند و می‌تواند ما را به توسعه ملی برساند.

وی بیان داشت: یکی از راه‌های رسیدن به تولید ملی بالاتر، تأمین مالی و حمایت از فعالان تولیدات کشاورزی است و امروزه نظام بانکی به صورت اعم و بانک کشاورزی به صورت اخص برنامه‌های مختلفی را برای کشاورزان قرار داده است.

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی اضافه کرد: در سال جاری 180 هزار میلیارد ریال در عرصه‌های مختلف کشاورزی به واسطه یک‌هزار و 900 شعبه بانک کشاورزی تزریق می‌شود و 66 هزار میلیارد ریال منابعی که به صورت منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانک کشاورزی در اختیار است، در سال جاری در راستای توسعه بخش کشاورزی تزریق می‌شود.

وی اذعان داشت: 220 هزار میلیارد ریال تسهیلات را در زیر بخش‌های کشاورزی پرداخت می‌کنیم به طوری که به ازای یک ریال منابع در اختیار توانسته است 1.6 دهم برابر منابع خود به بخش‌های کشاورزی پرداخت ‌کند.

ماهیکار در پایان سخنانش گفت: امروزه در مدیریت نوین صحبت فرد نیست بلکه صحبت از افراد است و مدیریت جمعی پاسخگوی نیاز مشتریان است و مدیران سازمانی زمانی موفق می‌شوند که جمعی کار کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول