اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت دوومیدانی گلستان:

گلستان فاقد پیست دوومیدانی استاندارد/ استعدادهایی که از کمبود امکانات رنج می‎برند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت دوومیدانی استان گلستان گفت: گلستان یکی از قطب‎های دوومیدانی کشور به شمار می‎رود که از پیست دوومیدانی استاندارد محروم است.

گلستان فاقد پیست دوومیدانی استاندارد/ استعدادهایی که از کمبود امکانات رنج می‎برند

سید وحیدرضا میرا امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: به واسطه فیزیک بدنی خوبی که اقوام مختلف استان از آن برخوردار هستند حرف‎های زیادی برای گفتن داریم.

وی با بیان اینکه گلستان مهد دوومیدانی ایران است تصریح کرد: بهترین ورزشکاران دوی سرعت در شهرستان‎های بندرترکمن، گمیشان و گنبدکاووس هستند و در شهرستان کردکوی نیز قهرمانانی در پرتاب وزنه و چکش داریم که لازم است شرایط مناسبی برای علاقمندان به این رشته ورزشی فراهم شود.

رئیس هیئت دوومیدانی گلستان یادآور شد: از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قول‎هایی در زمینه استاندارد شدن سه پیست تارتان داده شده است.

میرا در خصوص برنامه‎های هیئت والیبال استان خاطر نشان کرد: طی یکسال گذشته به دلیل فقدان پیست مناسب، برنامه‎ای در این زمینه نداشتیم به همین منظور، برنامه‎های این هیئت معطوف به پرتاب نیزه شده است.

این مسئول با بیان اینکه تمام قهرمانان پرتاب نیزه کشور، گلستانی هستند یادآور شد: در پرتاب نیزه مقام‎های اول تا پنجم در رده‎های بزرگسال، جوانان و نوجوانان در اختیار گلستان است.

به گفته رئیس هیئت دوومیدانی گلستان؛ در پرتاب چکش نیز حائز رتبه‎های اول کشور هستیم.

میرا با بیان اینکه در گذشته برای تمرینات از پیست خاکی استفاده می‎شده متذکر شد: از زمانی که پیست، آسفالت شده دویدن برای ورزشکاران دوومیدانی امکان‎پذیر نیست.

وی افزود: پیست بندرترکمن پنج سال است که آسفالت شده اما نه ورزشکار می‎تواند از آن استفاده کند و نه از کاربری دیگری برخوردار است و در این مدت نیز دونده‎های خوب این شهرستان به خاطر عدم تمرین از دست رفته‎اند و در حال حاضر استعداد گلستان منوط به پرتاب‎ها و پرش‎ها شده است.

رئیس هیئت دوومیدانی گلستان در خصوص استانداردسازی سه پیست والیبال استان که جزو پروژه‎های ملی هستند اذعان داشت: برنامه‎ریزی‎ها در سطح کشور بعضا دچار ضعف است و این امر سبب شده تا پنج سال از داشتن پیست استاندارد محروم باشیم.

میرا تاکید کرد: تمام مراکز اصلی دوومیدانی گلستان فاقد پیست هستند و هر تیمی که از گلستان به مسابقات اعزام می‎شود تقریبا با یک سوم ظرفیت موجود بوده و به دلیل استعدادهای فراوان والیبال در گلستان همیشه توانسته‎ایم جزو سه تیم برتر کشور باشیم.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول