اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/ بنیانگذار مجموعه فرهنگی کندلوس خبر داد

سفر دبیرکل سازمان جهانی یونسکو به ایران و کندلوس

خبرگزاری فارس: بنیانگذار و موسس مجموعه فرهنگی کندلوس از سفر دبیرکل سازمان جهانی یونسکو به ایران با هدف سفر به کندلوس خبر داد.

سفر دبیرکل سازمان جهانی یونسکو به ایران و کندلوس

علی‌اصغر جهانگیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  در کجور اظهار داشت: در پی پخش برنامه‌ای به زبان اسپانیایی و عربی در یکی از شبکه‌های خارجی درباره روستای گردشگری کندلوس و تلاش‌های صورت گرفته در راستای فضای گردشگری در این روستا، سازمان جهانی یونسکو وابسته به سازمان ملل مستقر در پاریس این برنامه را مشاهده کرده و بلافاصله به نمایندگی یونسکو در ایران اطلاع می‌دهد تا اطلاعات بیشتری از روستای گردشگری کندلوس در کجور را کسب کند.

وی افزود: بر همین اساس 30 نفر از کارشناسان سازمان جهانی یونسکو که در راس آن محمدرضا سعید آبادی دبیرکل سازمان جهانی یونسکو در ایران نیز قرار دارد پس از ماه مبارک رمضان به روستای گردشگری کندلوس سفر خواهند کرد تا از نزدیک بیشتر با منطقه کندلوس و کجور آشنا شوند.

جهانگیری تصریح کرد: اما در این بین به دلیل علاقه دبیرکل سازمان جهانی یونسکو در ایران به کندلوس، تصمیم گرفتند پنجشنبه هفته جاری به طور شخصی از این روستا بازدید و با کندلوس بیشتر آشنا شود تا پس از ماه مبارک رمضان همراه با هیئت 30 نفره از کارشناسان این سازمان مجدداً از این روستا بازدید کنند.

این مسئول بیان داشت: همچنین پس از ماه مبارک رمضان طی یک سمینار سه روزه از سوی یونسکو در تهران از این بنده تجلیل می‌شود که در کنار آن بخشی از آثار و اشیاء موزه فرهنگی و تاریخی کندلوس و نیز گیاهان دارویی کشت شده در این روستا  نیز در بخش جنبی سمینار به نمایش عموم درخواهد آمد.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: از آنجایی که سازمان ملل بودجه‌های کلان بلاعوض در امور فرهنگی، بهداشت و درمان، گردشگری و... هزینه می‌کند درصدد هستیم تا بتوانیم برای توسعه گردشگری و ایجاد زمینه‌هایی برای درآمد و اقتصاد پایدار در بخش کجور بودجه‌هایی را جذب کنیم.

بنیانگذار و موسس مجموعه فرهنگی کندلوس متذکر شد: ثبت روستای کندلوس و نیز موزه فرهنگی و تاریخی آن در فهرست آثار جهانی از دیگر محورهای گفت‌وگو با سازمان جهانی یونسکو است و امیدواریم بتوانیم بار دیگر برای عمران و آبادانی و شکوفایی منطقه کجور و کندلوس گامی برداشته شود.

انتهای‌پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول