اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه مبارک رمضان امسال صورت می‌گیرد

کمک یک میلیارد ریالی به مددجویان بهزیستی کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان از کمک یک میلیارد ریالی خیران کاشانی به مددجویان زیر پوشش بهزیستی کاشان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

کمک یک میلیارد ریالی به مددجویان بهزیستی کاشان

امین عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این میزان کمک در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی سبد غذایی توسط خیران شهرستان کاشان برای 2 هزار نفر مددجوی زیر پوشش بهزیستی این شهرستان  در نظر گرفته شده است.

این مسئول افزود: به هر یک از خانوارهای امور اجتماعی توانبخشی مستمری‌بگیر مبلغ 45 هزار تومان و همچنین به خانواده‌های پشت نوبت‌ که از تمکن اندکی برخوردارند و از خدمات غیرمستمر استفاده می‌کنند مبلغ 20 هزار تومان بن پرداخت می‌شود.

به گفته وی، علاوه بر این میزان کمک نقدی، کمک‌های غیرنقدی نیز در قالب پخت غذا، برنج، گوشت و سایر اقلام ضروری دریافت می‌کنند.

این مسئول، تعداد افراد مددجوی بخش امور اجتماعی بهزیستی شهرستان کاشان را بالغ بر 2 هزار نفر در قالب 600 خانوار اعلام کرد و گفت: این افراد شامل زنان سرپرست خانوار، ایتام و کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و امدادبگیر، زیر پوشش امور اجتماعی بهزیستی هستند که از خدمات مستمر ماهیانه استفاده می‌کنند.

وی از اجرای طرح ضیافت مهر و ضیافت افطاری ویژه مددجویان در مجتمع‌های بهزیستی شهرستان کاشان، نیاسر، برزک، جوشقان، کامو، قمصر، طاهرآباد و سن‌سن خبر داد و گفت: در این طرح، معتمدان و مسئولان شهر و محل هر شب با حضور در منزل یکی از مددجویان ضمن شرکت در ضیافت افطاری نسبت به رفع مشکلات مددجویان اقدام می‌کنند.

عسگری همچنین برگزاری ضیافت افطاری با حضور مسئولان برای حدود 9 هزار نفر از جامعه هدف را یکی دیگر از برنامه‌های بهزیستی کاشان در ماه مبارک رمضان اعلام کرد و افزود: در این طرح در آسایشگاه سالمندان به صورت متمرکز هر شب برای یکی از گروه‌های جامعه هدف یعنی معلولان ذهنی، نابینایان، ناشنوایان، معلولان اعصاب و روان، جسمی و حرکتی، ایتام و سرپرست خانوار به مدت حدود 20 شب با عنوان ضیافت مهر برگزار می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان در ادامه تعداد معلولان زیر پوشش بهزیستی شهرستان کاشان را حدود 7 هزار نفر اعلام کرد و گفت: هزینه‌های نگهداری، وسایل کمک توانبخشی و همچنین خدمات پاراکلینیکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، وسایل پانسمان و سایر خدمات توسط بهزیستی تأمین می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: این اداره علاوه بر کمک به جامعه هدف در بخش خدمات آموزشی بیش از 50 هزار نفر از جمعیت شهرستان کاشان که تحت پوشش حمایت‌های مالی بهزیستی نیستند را تحت پوشش آموزش خود دارد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول