اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماه نخست سال جاری محقق شد

تولید 1000 متر مربع فرش توسط مددجویان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی خراسان جنوبی از تولید یک‌هزار و 316 متر مربع فرش توسط مددجویان در سه ماه نخست سال جاری خبر داد.

تولید 1000 متر مربع فرش توسط مددجویان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کمیته امداد امام‌ خمینی خراسان جنوبی، مهدی خزاعی اظهار کرد: 235 تخته فرش به متراژ یک‌هزار و 316 متر مربع توسط مددجویان این نهاد طی سه ماه ابتدای سال جاری بافته شده است.

وی با تأکید بر ارتقا و حفظ کیفیت فرش‌های دستباف تولید شده در این نهاد، گفت: در این راستا دوره‌های آموزشی در مورد نحوه رفع عیوب، شناخت مواد اولیه مرغوب، آشنایی با حقوق اجتماعی، بهداشت فردی و محیطی و ارتقای سطح کمی و کیفی فرش‌های تولیدی تشکیل شده است.

این مسئول تعداد کارگاه‌های قالیبافی در سطح استان را یک‌هزار و 520 کارگاه خانگی و 12 کارگاه تجمیعی قالیبافی اعلام کرد و افزود: در این کارگاه‌ها برای 2 هزار و 950 نفر قالیباف شغل ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌خمینی اضافه کرد: از مجموع فرش‌های بافته شده در کمیته امداد کشور، بیش از 25 در‌صد توسط مددجویان زیرپوشش این نهاد در خراسان جنوبی بافته می‌شود.

خزاعی فرش‌های بافته شده را در طرح‌های ریزماهی، زیر خاکی، بوته جقه و خشتی عنوان کرد و ادامه داد: طی سه ماه سال‌ جاری بالغ بر 3 میلیارد و 511 میلیون ریال توسط مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی فرش تولید و به بازارهای جهانی عرضه شده است.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول