اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی کتابخانه‌های عمومی صورت می‌گیرد

برگزاری مسابقه نویسندگی ویژه مددجویان در کردستان

خبرگزاری فارس: کارشناس فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان از برگزاری مسابقه نویسندگی ویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استان با عنوان "من کتاب می‌خوانم" خبر داد.

برگزاری مسابقه نویسندگی ویژه مددجویان در کردستان

محمد مخدومی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این مسابقه با همکاری و تعامل کتابخانه‌های عمومی و ادارات‌ کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار می‌شود.

به گفته وی، در این مسابقه نویسندگی کتاب‌های "آشتی با خدا" اثر اصغر طاهرزاده از انتشاراتی لُب‌المیزان و "جاذبه و دافعه امام علی‌(ع)" اثر استاد شهید مطهری از انتشارات صدرا برای مخاطبان معرفی شده است.

وی تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در این مسابقه باید خلاصه کتاب‌های مذکور را در فرمی که در اختیارشان قرار می‌گیرد نوشته و آن را به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان تحویل دهند.

مخدومی با اشاره به اینکه منابع معرفی شده در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد، افزود: به برندگان این مسابقه به قید قرعه جوایزی از سوی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اهدا می‌شود.

کارشناس فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان برگزاری مسابقات کتابخوانی و نویسندگی را در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه مفید برشمرد و خاطرنشان کرد: باید از شیوه‌های مختلف و اثرگذار در راستای ترویج کتابخوانی در جامعه استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مطالعه کتاب می‌تواند در رشد اجتماعی و علمی هر جامعه‌ای نقش بسزایی داشته باشد، افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از مهم‌ترین ضروریاتی است که باید مورد توجه مسئولان به ویژه مدیران فرهنگی قرار گیرد.

کارشناس فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان تصریح کرد: باید با اجرای برنامه‌های کاربردی و استفاده از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اقشار مختلف مردم را به فضای کتابخانه‌های عمومی جذب کرد.   

وی در پایان اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 12 مسابقه مکتوب نویسندگی، کتابخوانی و کتاب‌شناسی در کتابخانه‌های عمومی استان برای اقشار مختلف برگزار شده است.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول