اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری استانداری کردستان:

ساماندهی مراکز عرضه آبزیان در کردستان الزامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کردستان ساماندهی مراکز عرضه آبزیان در شهرهای استان را خواستار شد و بر تحقق این موضوع تاکید کرد.

ساماندهی مراکز عرضه آبزیان در کردستان الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فریدون پوررضایی شامگاه دوشنبه در نخستین جلسه امنیت غذایی آبزیان استان کردستان در سنندج اظهار کرد: مراکز عرضه آبزیان در شهرهای استان به منظور ارتقا بهداشت و سلامت در جامعه باید ساماندهی شوند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کردستان اظهار داشت: امروزه با توجه به نیاز به افزایش سرانه سلامت در جامعه و به ویژه در سطح استان، مصرف مواد غذایی سالم و مقوی به ویژه مصرف آبزیان و ماهی عامل مهمی در تقویت مباحث سلامت و تندرستی مردم استان خواهد بود.

وی افزود: برای گسترش مصرف ماهی در میان خانواده‌های کردستانی باید تلاش شود تا اطلاع‌رسانی مناسب از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی در این بخش با همکاری رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز استان در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

پوررضایی ورود بخش تعاون و تعاونی‌های مصرف به تولید و عرضه آبزیان و ماهی را ضروری دانست و گفت: این شرکت‌های تعاونی  می‌توانند با نظارت شبکه بهداشت نسبت به عرضه این محصولات به صورت سالم و بهداشتی اقدام کنند.

وی بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه بخش تولیدی و عرضه آبزیان تاکید کرد و گفت: حمایت از بخش خصوصی برای فرهنگ‌سازی مصرف و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مورد شیوه‌های صحیح مصرف زمینه‌ای برای تحقق برنامه‌های بلندمدت به منظور افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان است.

مدیرکل امور شهری استانداری کردستان تصریح کرد: تغییر عادت غذایی برای مصرف آبزیان موجب افزایش میانگین امید به زندگی در جامعه می‌شود.

پوررضایی با اشاره به نیاز استان به ایجاد اشتغال پایدار، توسعه بخش پرورش آبزیان را زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی در استان دانست و گفت: باید در این راستا حرکت کرد.

وی در پایان خواستار همکاری شهرداری، شیلات، دامپزشکی و جهاد دانشگاهی برای توسعه پرورش آبزیان و نهادینه‌کردن فرهنگ مصرف ماهی شد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول