اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

طرح پزشک خانواده شهری موجب ساماندهی امور درمان می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح پزشک شهری خانواده به منظور کاهش هزینه‌های درمانی و ساماندهی امور درمان در برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور تصویب شده است.

طرح پزشک خانواده شهری موجب ساماندهی امور درمان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عابد فتاحی در همایش طرح پزشک خانواده که در سالن همایش بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: برنامه پزشک خانواده شهری به عنوان یک برنامه مهم به منظور کاهش هزینه‌های درمانی و ساماندهی امور درمان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید به همین منظور برای اجرایی شدن این طرح به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: در سطح اول برنامه پزشک خانواده شهری و سیستم ارجاع، پزشک عمومی به امر درمان می‌پردازد و در صورت نیاز فرد به سطح دوم یعنی پزشک متخصص ارجاع داده می‌شود.

فتاحی تصریح کرد: در برنامه پزشک خانواده شهری هر پزشک عمومی شاغل در برنامه پزشک خانواده می‌تواند تا سقف 2 هزار و 500 نفر ثبت‌نام کننده داشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطرنشان کرد: به منظور اجرای صحیح این طرح باید دفترچه‌های بیمه جمع‌آوری شده و شورای عالی تشکیل بیمه راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح باید وزارت بهداشت و درمان به محل‌های درمان و خدمات‌رسانی امکانات دهد، افزود: متاسفانه ارائه امکانات به محل‌های خدمات رسانی بر عهده وزارت رفاه است و در صورتی که ارائه بیمه و بودجه از طریق وزارت بهداشت باشد با تشکیل شورای عالی بیمه دفترچه‌های بیمه حذف می‌شود.

فتاحی با بیان اینکه در این زمینه فرهنگ‌سازی و کارهای عملیاتی صورت نگرفته است، گفت: سازمان نظام پزشکی ارومیه باید همه جوانب اجرایی شدن این طرح مانند تعریف تعرفه‌ها، میزان بودجه را در نظر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد حفظ و ارتقای سلامت از دستاوردهای مهم طرح پزشک خانواده است، افزود: در این طرح از هزینه‌های کاذب جلوگیری و این هزینه‌ها به یک هزینه واقعی تبدیل می‌شود.

فتاحی تاکید کرد: برای بهتر اجرا شدن طرح پزشک خانواده باید تحلیل مناسب از وضعیت قبلی سلامت جامعه ارائه و در این طرح به دنبال اهداف سلامت و ارتقای شاخص‌های آن بود.

رئیس سازمان نظام پزشکی ارومیه گفت: برای دستیابی به پیامدهای خوب در نظام سلامت باید سراغ خدمات سطح یک مبنی بر آموزش، بهداشت و پیشگیری حرکت کرد و برای همه گروه‌های سنی از کودکان تا سالمندان برنامه‌ریزی ویژه داشت.

وی افزود: برخورداری از بهداشت و سلامتی یکی از حقوق مسلم فردی و اجتماعی است که در دین اسلام به صورت تکلیف وجوبی، حرمتی، استحبابی و یا مکروهی گنجانده شده است.

فتاحی با بیان اینکه جامعه موفق جامعه‌ای است که جسم و روان مردم آن سالم باشد، ادامه داد: سلامت جسم و روان مهم‌ترین ابزار تکامل انسان است و از دیدگاه اقتصادی نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یادآور شد: بهداشت و پیشگیری باعث سلامتی فکری و جسمی جامعه می شود و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول