اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فاز نخست ساماندهی گلزار شهدای ملارد به زمین زده شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی که ظهر امروز برگزار شد کلنگ فاز نخست ساماندهی گلزار شهدای بی بی سکینه ملارد به زمین زده شد.

فاز نخست ساماندهی گلزار شهدای ملارد به زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملارد، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: شهدا زنده‌اند و نظارت کاملی را بر رفتار ما دارند.

علی طاهرنژاد اظهار داشت: ساماندهی و زیباسازی گلزار شهدا یکی از مهمترین و وظایف ما در قبال شهدا و خانواده‌های آنان است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز نیز یکی دیگر از مهمترین وظایف ما می‌باشد که باید با فرهنگ سازی‌های مختلف این مهم را در بین نسل امروز ترویج دهیم.

این مسئول افزود: شهدا حق بزرگی را به گردن ما دارند لذا ما باید با حفظ آرمان‌ها و اهداف آنان و همچنین ادامه راه آنها روح آنان را شاد کرده و آنان را از خود راضی کنیم.

طاهرنژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود 153 گلزار در شهرستان‌های استان تهران افزود: در این گلزارها نزدیک به 7 هزار شهید آرمیده‌اند.

وی تأکید کرد: در این راستا و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده نزدیک به 80 درصد گلزارها ساماندهی، بازسازی و به نمادهای اسلامی مزین شده‌ است. در گلزار شهدای بی بی سکینه ملارد 240 شهید وجود دارد.

وی اعلام کرد: ساماندهی درب ورودی گلزار شهدای بی بی سکینه ملارد در فاز نخست این پروژه انجام می‌شود و در فاز دوم کف سازی قبور مطهر شهدا اجرایی خواهد شد.

در ادامه این مراسم فرماندار ملارد نیز طی سخنانی بر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز تأکید کرد و افزود: هر چه داریم از شجاعت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر رژیم بعث عراق ایستادگی کردند و اجازه ندادند حتی ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

ناصر بورد تکریم خانواده شهدا، اسرا و جانبازان را از مهمترین وظایف مسئولان و مردم عنوان کرد و افزود: باید به جوانان و نوجوانان فرهنگ تکریم این خانواده‌ها را آموزش دهیم و آنان را بیش از گذشته با رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام آشنا نماییم.

وی با بیان این که امامزاده بی بی سکینه(س) خواهر امام رضا (ع) است و بیش از 6 هزار زائر در روزهای پنج شنبه به این مکان شرف یاب می‌شوند،‌ تأکید کرد: راه‌اندازی ایستگاه رادیو بهشت از جمله اقدامات فرهنگی است که چندی است با همکاری بنیاد

شهید و امور ایثارگران شهرستان ملارد و مدیریت آستان مقدس بی بی سکینه(س) فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول