اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خبر داد

جذب سرمایه‌گذار برای ساماندهی دومین چشمه آب شور جهان/ سورت ساری سامان می‌یابد

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: در حال برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار برای ساماندهی چشمه آب معدنی سورت هستیم.

جذب سرمایه‌گذار برای ساماندهی دومین چشمه آب شور جهان/ سورت ساری سامان می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی‌اکبر طاهایی بعدازظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی تلمادره در روستای کردمیر با اعلام اینکه نسبت به مشکلات منطقه محروم در مازندران آگاهی کافی دارم، بیان داشت: مشکلات محروم در مناطق روستایی مازندران شبیه به یکدیگر است.

وی تصریح کرد: تامین آب، ایجاد راه روستایی، ایجاد پل، مشکلات ناحیه صنعتی، مجتمع دامپروری، بهداشت و درمان، نیازهای شغلی و ایجاد فضای آموزشی از مسائلی است که در بخش چهاردانگه وجود دارد.

استاندار مازندران در ادامه با مقایسه میزان امکانات رفاهی قبل از انقلاب و حال حاضر تاکید کرد: بسیاری از مشکلات مردم با وجود انقلاب اسلامی ایران حل شد.

وی با اعلام اینکه در دولت‌های قبلی نیز برای رفع محرومیت از مناطق محروم اقداماتی انجام شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده هنوز شاهد مشکلات در مناطق محروم استان مازندران هستیم.

این مسئول تاکید کرد: وجود مشکلات تنها مختص مناطق محروم استان نیست و حتی در مناطق پایین‌دست استان مازندران و در بخش کلیجانرستاق نیز روستاییان نیازمندی‌های به حقی دارند که باید رفع شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی تلمادره تاکید کرد: به عنوان یک شهروند از رهبر معظم انقلاب که پرچم محرومیت‌زدایی را در کشور برافراشته نگهداشت و از طرح اردویی هجرت در مناطق محروم حمایت کرد تشکر و قدرانی می‌کنم.

این مسئول ادامه داد: طرح اردویی هجرت از رهگذر تربیت و آموزش‌های انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در کشور ایجاد شد.

وی به موضوع ایجاد پالایشگاه در منطقه چهاردانگه اشاره کرد و گفت: تصور می‌شد که با ایجاد پالایشگاه بسیاری از مشکلات معیشتی در این منطقه رفع شود و ایجاد این پروژه بزرگ توسط نمایندگان قبلی در حال پیگیری بود ولی به خاطر حجم بزرگ سرمایه‌گذاری در این بخش اجرای این پروژه در این منطقه در حال حاضر متوقف شد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اقدامات استکبار در کشور ما یادآور شد: با توطئه استکبار بر ضد کشور حضور سرمایه‌گذران خارجی در این منطقه در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

وی به دیگر پروژه در دست اجرا در منطقه چهاردانگه ساری اشاره کرد و گفت: در احداث پروژه کارخانه سیمان تنگناهای وجود دارد که این تنگناها در حال رفع است.

استاندار مازندران در مورد مشکلات ناحیه صنعتی بخش چهاردانگه اضافه کرد: برای رفع برخی مشکلات در ناحیه صنعتی در کیاسر نیاز است مسئولان شهرستانی در رفع تنگناهای آن مراقبت‌های بودجه انجام شود و در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ساری سهمی برای ناحیه صنعتی کیاسر در نظر گرفته شود.

وی در ادامه به پروژه مسکوت مانده دامپروری پشرت اشاره کرد و گفت: در طرح توسعه شهرستان ساری ایجاد مجتمع دامپروری دودانگه و چهاردانگه جزء اولویت‌ها قرار گیرد.

این مسئول استان مازندران در مورد بهره‌برداری پروژه آبرسانی بیان داشت: مجتمع آبرسانی تلمادره کار بسیار سختی بود که پیمانکار طرح مقداری مطالبات دارد که مقرر شد از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در اختیار استان به پیمانکار پرداخت شود.

نماینده عالی دولت در مازندران در مورد مشکلات گازرسانی به منطقه چهاردانگه بیان داشت: مردم همه مناطق محروم استان مازندران از نداشتن گاز طبیعی در رنج هستند و این موضوع تنها مختص به منطقه چهاردانگه نیست.

وی تامین بودجه و سختی مسیر گازرسانی را دو مشکل مهم برای گازرسانی در منطقه محروم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مردم چند شهر مازندران نیز به خاطر نداشتن گاز طبیعی در رنج هستند.

استاندار مازندران در ادامه به موضوع ساماندهی چشمه آب معدنی سورت اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با رئیس سازمان گردشگری کشور داشتیم حدود 20 دقیقه از بحث‌های ما به موضوع ساماندهی چشمه آب معدنی سورت اختصاص پیدا کرد.

وی در پایان با عذرخواهی از مردم محروم در مورد تنگناهای موجود یادآور شد: در حال برنامه ریزی برای جذب سرمایه‌گذار برای ساماندهی چشمه آب معدنی سورت هستیم.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول