اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی:

نظر خانواده شهدا در ساماندهی گلزار شهدا در اولویت قرار دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: اولویت اصلی ما در ساماندهی گلزار شهدا، تامین رضایت خانواده معظم شهدا و استفاده از نظرات آنها است.

نظر خانواده شهدا در ساماندهی گلزار شهدا در اولویت قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی، بهلول نعمتی در نشست بررسی نحوه ساماندهی گلزار شهدای تبریز، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس پس از شهادت عزیزان، پیکر مطهر آنان در این گلزار توسط خانواده‌های آنان و مردم شهیدپرور در کنار هم دفن شده و سنگ قبر اولیه توسط شهرداری تبریز و قاب عکس آنان به طور یکسان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه و نصب شده است.

وی افزود: با مرور زمان، سنگ‌ها و قاب عکس‌ها و کف گلزار فرسوده شده و نیاز به مرمت و بازسازی داشت که بیشتر خانواده‌ها اقدام به مرمت و تعویض سنگ قبر شهیدان خود کرده و عده‌ای منتظر اقدام بنیاد بودند.

نعمتی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز پس از تقاضای خانواده‌های معظم شهدا و طی مراحل قانونی اقدام به طراحی کرده و شهرداری تبریز نیز عملیات بازسازی و بهسازی قطعه پایین را اجرا کرد.

نعمتی ابراز کرد: خانواده‌های شهیدان مدفون در قطعه بالا نیز اصرار دارند آن قطعه نیز بهسازی، بازسازی و مرمت شود و بنیاد شهید استان طرحی را تهیه و تمام نواقصات طرح قطعه پایین و محتویات فعلی قطعه بالا را در آن طرح لحاظ کرد و پس از جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل تمام طرح‌های پیشنهادی در آینده نزدیک آنها را نهایی و برای اجرا به شهرداری ارائه می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: طبق مصوبه هیئت دولت از سال 1383 کارگروه گلزار شهدا دایر و جلسات آن با ریاست استاندار یا معاون عمرانی وی تشکیل می‌شود و مسائل مرتبط با گلزار با حضور مدیران عضو کارگروه بحث و بررسی و طرح‌های تهیه شده پس از تصویب در کارگروه و تایید آن توسط کمیته فنی بنیاد شهید و امور ایثارگران مرکز به اجرا در می‌آید.

وی با انتقاد از افرادی که در خصوص ساماندهی گلزار شهدا جوسازی و تاکنون پیشنهاد مشخصی را به بنیاد شهید ارائه نکرده‌اند، گفت: کسانی که مطلب و نظر خاصی دارند مطرح کرده و از به کار بردن کلمات نامناسب مانند تخریب، یکسان‌سازی و سایر کلمات در فضای مجازی که موجب جوسازی و نگرانی بعضی از خانواده‌های معظم شهدا و مومنان می‌شود، خودداری کنند.

نعمتی عنوان کرد: این افراد مطمئن باشند مسئولان بنیاد شهید و شهرداری و خانواده‌های شهدا برای حفظ میراث شهیدان و روحیه ایثارگری و ارزش‌های دفاع مقدس اگر به اندازه آنان هم حساس و دلسوز نباشند قطعا کمتر از آنان حساس نیستند.

انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول