اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی:

9 درصد فرش کشور در خراسان‌شمالی بافته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی با اشاره به بافت 9 درصد فرش کشور در این استان گفت: شهرک تخصصی فرش و منسوجات دستباف در بجنورد با هدف توسعه این صنعت در استان راه‌اندازی می‌شود.

9 درصد فرش کشور در خراسان‌شمالی بافته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی، محمدرضا باقری با بیان اینکه زمین این شهرک آماده‌سازی شده است، تصریح کرد: پیمانکار صنعتی نیز برای اجرای این پروژه صنعتی مشخص شده است.

وی اظهار کرد: به منظور ایجاد موزه فرش دستباف، در توافق با میراث فرهنگی استان، زمینی برای احداث این موزه به صورت رایگان واگذار شده است تا فعالیت اجرایی برای احداث موزه آغاز شود.

باقری همچنین با بیان اینکه واگذاری زمین به سازمان فنی و حرفه‌ای به منظور ساخت ساختمان آموزشی صنایع دستی نیز با هدف توسعه این صنعت صورت گرفته است، افزود: بازارچه صنایع دستی برای معرفی و فروش این هنر بومی استان نیز ایجاد می‌شود.

وی همچنین با اشاره به طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان گفت: در حال حاضر مطالعات طراحی منطقه ویژه اقتصادی شهر بجنورد با کاربری تجاری؛ صنعتی و آموزشی از طریق مشاور در دست اجرا قرار دارد و ارزیابی زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی نیز انجام شده است و برای تأییدیه به سازمان حفاظت از محیط زیست کشور ارسال شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی اظهار کرد: این طرح نیاز به 20 میلیارد تومان اعتبار دارد و برای آغاز فاز اول این طرح در سال جاری به حداقل پنج میلیارد تومان اعتبار برای واگذاری پروژه به پیمانکار و عملیاتی‌شدن این طرح نیاز است.

وی بهره‌مندی سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع از حمایت‌ها و تسهیلات مالی و قانونی دولت از جمله ترانزیت و صادرات مجدد برای کالاهای وارداتی با حداقل تشریفات اداری را از مزیت مناطق ویژه اقتصادی عنوان کرد.

باقری خاطرنشان کرد: در این شهرک واحدهای موزه فرش با زیربنای دو هزار و 500 متر‌مربع، کارگاه‌های تهیه مواد اولیه فرش دستباف با زیربنای 17 هزار و 240 متر‌مربع، بازارچه، انبار و واحدهای تجاری در مجموع با زیربنای چهار هزار و 530 متر‌مربع و نیز ساختمان آموزشی و اداری با زیربنای هزار متر‌مربع احداث می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر حدود 21 هزار بافنده فرش دستباف در خراسان‌شمالی فعالیت می‌کنند و در این استان 108 تعاونی ثبت شده قالیبافی وجود دارد و سالانه نیز حدود 400 هزار متر‌مربع فرش دستباف تولید می‌شود.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول