اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی فرش ایران مطرح کرد

هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری برای صادارات فرش/ عقب‌نشینی چینی‌ها در رقابت با ایران

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی فرش ایران میزان صادرات فرش دستباف کشور در سال گذشته را 560 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: امسال برای صادرات فرش دستباف هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری داشته‌ایم.

هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری برای صادارات فرش/ عقب‌نشینی چینی‌ها در رقابت با ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمدباقر آقاعلیخانی بعد از ظهر امروز در حاشیه همایش صنعت و معدن خراسان‌شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هنر فرش تنها  هنر و صنعتی در جهان بوده که به فرهنگ ایرانی اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگانی همچون چین و سایر کشورهای جهان با نگاه تک‏ بعدی تجاری وارد گود این صنعت اصیل ایرانی شدند و به خاطر ویژگی‌های فرش کشورمان نتوانستند با ایران رقابت کنند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به تولید سالانه 5 میلیون مترمربع فرش در کشور افزود: زمانی که پای هنر در صنعت فرش به میان آمد، چینی‏‌ها از بازارهای فرش جهان عقب‏‌نشینی کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه فرش دستباف تنها کالایی است که محوریت بازارهای جهانی را دارد، گفت: افزایش صادرات و تولید ملی مهم‌ترین هدف مرکز ملی فرش ایران است.

آقاعلیخانی میزان صادرات فرش دستباف کشور در سال گذشته را 560 میلیون دلار عنوان کرد و اظهار داشت: امسال برای صادرات فرش دستباف هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری داشته‌ایم.

به گفته وی سال گذشته از مجموع صادرات فرش؛ 45 درصد مربوط به کشورهای آسیایی، 43 درصد به کشورهای اروپایی و مابقی مربوط به کشورهای آمریکایی بوده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین افزایش دو برابری نمایشگاه‌های فرش خارج از کشور، افزایش کمی و کیفی نمایشگاه‌های داخلی و همچنین درخواست افزایش دو برابری بیمه فرشبافان از مجلس و افزایش دو برابری برنامه‌های آموزشی و حوزه‌های به‌بافی نسبت به سال گذشته را از جمله برنامه‌های حمایتی این مرکز اعلام کرد.

وی با اشاره به تعداد بافندگان فرش در ایران گفت: براساس آمار موجود حدود دو میلیون نفر در این بخش فعالیت دارند که البته قرار است تا امسال توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت آمار فعالان این بخش احصا شود.

به گزارش فارس، رئیس مرکز ملی فرش ایران به منظور شرکت در آغاز عملیات اجرایی نخستین شهرک تخصصی فرش دستباف کشور و همچنین حضور در همایش صنعت و معدن به خراسان‌شمالی سفر کرده بود.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول