اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور هفت استان کشور

نمایشگاه فرش دستباف اردبیل گشایش یافت

خبرگزاری فارس: با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ششمین نمایشگاه فرش و تابلو فرش استان اردبیل در محل دایمی نمایشگاه های بین‌المللی اردبیل گشایش یافت.

نمایشگاه فرش دستباف اردبیل گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این نمایشگاه صبح امروز با حضور تولیدکنندگان و بافندگان هفت استان کشور در 70 غرفه با هدف ارائه آخرین دستاوردها و محصولات تولیدی در حوزه فرش و تابلوفرش گشایش یافت.

این نمایشگاه که اغلب غرفه‌های آن متعلق به تولید‌کنندگان استان است از امروز تا 25 تیرماه دایر بوده و علاقمندان می‌توانند از ساعت 16 تا 22 شب از آن بازدید کنند.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه رئیس مرکز ملی فرش ایران در سخنانی ابراز داشت: فرش اردبیل جزو معتبرترین و با ارزش‌ترین فرش‌های دستباف کشور است که امروز نگین تولید فرش اردبیل با عنوان فرش شیخ صفی‌الدین اردبیلی در موزه‌های جهانی می‌درخشد.

محمدباقر آقاعلیخانی بیان داشت: چند روز پیش در یکی از سمینارها روش جمع‌آوری و شستشوی فرش شیخ صفی‌الدین اردبیل را به نمایش گذاشتند که به شکل جالب این فرش برای شستشو با هواپیما به کشور فرانسه منتقل شد و بعد از شستشوی ویژه توسط دستگاه‌های استاندارد در شرایطی که عموم مردم برای بازدید آن به میدانی در فرانسه رفته بودند دوباره از طریق هواپیما به موزه لندن منتقل شد.

وی این جایگاه و اهمیت را نشان روشنی از هنر صنعت اصیل ایران و دیار اردبیل توصیف کرد و افزود: این افتخار بزرگی برای اردبیل است که هنرمندان آن از دیرباز با تکیه بر اصالت و ارزشمندی تاریخ و تمدن خود توانسته‌اند یک اثر ماندگار را خلق کنند که امروز مردم دنیا برای دیدن آن مسافت‌هایی را طی می‌کنند و به ارزشمندی یک رئیس جمهور و یا سردمدار یک حکومت از آن محافظت می‌کنند.

این مسئول بیان داشت: اگر امروز متوجه شرایط تولید خود باشیم به یقین با برند ایرانی و اردبیل می‌توانیم تولیداتی را به دنیا عرضه کنیم که آنها هرگز قادر نیستند به چنین شاخصه و ارزش‌گذاری برسند.

وی تصریح کرد: فرش به عنوان یک کالای تزئینی و به عنوان زیرانداز امروز مورد توجه ملت‌های دنیاست و ارزشمداری آن را نباید دچار برخی غفلت‌ها کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: فرش برای کشور ما هم از جنبه هنری و هم فرهنگی و اقتصادی ارزشمند است به طوری که در حوزه هنری مهمترین کار هنری اصیل و ماندگاری که نظر هر مخاطب را به خود جلب می‌کند تولید فرش است که یک اصالت بی‌نظیر دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آقاعلیخانی در پایان سخنان خود این هنر را عجین شده با فرهنگ و تاریخ هر منطقه و سرزمینی توصیف کرد و ابراز داشت: معتقدیم در حوزه فرهنگی فرش می‌تواند سفیر فرهنگی ما باشد به گونه‌ای که هم اکنون به بیش از 30 کشور دنیا به صورت مستقیم فرش صادر می‌کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول