اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره فرش استان چهارمحال و بختیاری:

80 درصد فرش چهارمحال و بختیاری صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از صادرات 80 درصدی فرش دستباف این استان به خارج از کشور خبر داد.

80 درصد فرش چهارمحال و بختیاری صادر می‌شود

علیرضا شیخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه فرش دستباف چهارمحال و بختیاری از کیفیت مطلوبی برخوردار است، اظهار داشت: فرش دستباف این استان از جمله فرش دستباف چالشتر از جمله فرش‌های با کیفیت بالا و شناخته شده در سطح کشور و برخی از کشورهای خارجی است.

وی اصالت در طرح و نقش و ثبات در رنگ را از مهم‌ترین دلایل کیفیت بالای فرش این استان عنوان کرد و افزود: این کیفیت بالا موجب تقاضای زیاد مشتریان داخلی و خارجی برای این فرش شده که باعث افزایش صادرات فرش دستباف استان چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور شده است.

شیخی با بیان اینکه بیش از 80 درصد فرش دستباف استان چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور صادر می‌شود، بیان داشت: متاسفانه این تعداد صادرات به طور مستقیم توسط گمرک این استان صادر نمی‌شود.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با انتقاد از فراهم نبودن زیرساخت‌های صادرات فرش در گمرک این استان اظهار داشت: امیدوارم هر چه سریعتر اقدامات لازم در مسیر رفع این مشکلات و افزایش صادرات فرش از گمرک این استان انجام گیرد.

وی از تشکیل اتحادیه صنف صادر‌کنندگان فرش در این استان خبر داد و تاکید کرد: این اقدام در راستای افزایش صادرات فرش از گمرک استان چهارمحال و بختیاری تاثیرگذار است.

شیخی با بیان اینکه تحریم‌ها در صادرات فرش از استان چهارمحال و بختیاری تاثیرگذار بوده است، گفت: ما به دنبال بازاریابی جدید برای فرش این استان هستیم.

وی بیان داشت: اداره فرش چهارمحال و بختیاری در کشورهای آفریقایی، آمریکای جنوبی و چین به دنبال بازاریابی جدید برای فرش دستباف این استان است.

شیخی با بیان اینکه اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان در سال جدید درخواست 40 میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی داشته است، تاکید کرد: این مبلغ تقریبا دو برابر اعتبار تخصیص یافته در سال گذشته برای مشاغل خانگی این بخش است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مهمی برای شناساندن فرش استان چهارمحال و بختیاری به کشورهای خارجی در دستور کار این اداره قرار گرفته است، گفت: تشکیل هیئت‌های تجاری فرش و فرستادن آن‌ها به کشورهای متقاضی و همچنین شرکت در نمایشگاه‌های فرش در داخل و در خارج کشور از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول