اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) آذربایجان‌شرقی خبر داد

اختصاص 200 میلیارد ریال برای حمایت از صنعت فرش آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) آذربایجان‌شرقی گفت: صندوق مهر امام رضا(ع) استان به منظور حمایت از صنعت فرش در آذربایجان‌شرقی 200 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

اختصاص 200 میلیارد ریال برای حمایت از صنعت فرش آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی زارعی پیش‌ازظهر امروز در دیدار مدیران و کارکنان صندوق مهر امام رضا(ع) در استان با استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: این میزان اعتبار به منظور ایجاد مشاغل خرد و پایدار در استان و حمایت از صنعت فرش استان که قدمتی دیرینه دارد اختصاص یافته است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات برای بیش از 33 هزار نفر با کارمزد چهار درصد از دیگر اقدامات این مجموعه است که در توسعه اشتغال پایدار با کم‌ترین سرمایه‌گذاری تاثیرگذار بوده است.

زارعی میزان تسهیلات پرداختی صندوق مهر امام رضا(ع) در استان را نزدیک به یک‌هزار و 500 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 85 درصد این تسهیلات برای اشتغالزایی بوده و بازپرداخت این تسهیلات توسط همشهریان نیز به نحوه احسن با کمترین تاخیر انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مطالبات معوقه صندوق زیر پنج درصد است که آن هم به دلایلی نظیر عدم تمکن مالی سرپرست خانواده، به وجود آمدن مشکلات اجتماعی برای دریافت‌کنندگان تسهیلات و مهم‌تر از همه تفاهم‌نامه‌های امضا شده با ارگان‌ها مانند حمایت از زندانیان است.

زارعی از تعهد مجموعه تحت مدیریتش برای ایجاد فرصت شغلی برای پنج هزار نفر خبر داد و گفت: این تعهد از محل برگشت تسهیلات و طی امسال محقق خواهد شد.

وی گفت: ادغام موسسه قرض‌الحسنه مهر ایرانیان با صندوق مهر امام رضا به صورت طرحی کشوری به عنوان پایلوت در آذربایجان‌شرقی به منظور ارائه تسهیلات و امکانات بانکی برای شهروندان صورت گرفته است.

مدیر صندوق مهر امام رضا(ع) آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار گفت: این صندوق از بدو تاسیس تاکنون بالغ بر 148 میلیارد تومان در قالب 33 هزار و 399 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده و به این ترتیب برای بیش از 40 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

زارعی میزان معوقات این صندوق را زیر پنج درصد اعلام کرد و افزود:  این میزان در مقایسه با بانک‌ها و سایر موسسات مالی و اعتباری که معوقات بالایی دارند، رقم چشمگیری نیست.

اتصال کارت‌های اعتباری این صندوق به شبکه شتاب

وی در ادامه از اتصال کارت‌های اعتباری این صندوق به شبکه شتاب خبر داد و گفت: مشتریان می‌توانند با تهیه کارت اعتباری صندوق از تمام پایانه‌های خودپرداز شعب صندوق و سایر بانک‌های عضو شتاب استفاده کنند.

زارعی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش اشتغال شهری و روستایی، نقش صندوق مهر امام رضا(ع) را در بین موسسات دولتی در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و توسعه کسب و کار خرد، ممتاز و شایسته عنوان کرد.

صندوق مهر امام رضا(ع) که یکی از ابتکارات دولت نهم به شمار می‌رود، براساس مصوبه شورای عالی اداری از ادغام سه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی، توسعه اشتغال روستایی و ازدواج جوانان تشکیل شد و در تاریخ 25 تیر 1385 آغاز به کار کرد.

این صندوق که بزرگ‌ترین صندوق قرض‌الحسنه کشور به شمار می‌رود، خدمات خود را تاکنون در دو حوزه پراهمیت اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و ازدواج ارائه کرده است.

هدف اصلی صندوق مهر امام رضا(ع) احیای سنت کریمه قرض‌الحسنه (در بخش جذب سپرده‌های مردمی و اعطای تسهیلات) در حوزه‌های گوناگون اجتماعی و اقتصادی و حمایت از اقشار جامعه در دهک‌های پایین درآمدی است.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول