اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی فرش ایران:

شهرک‌های فرش در استان‌های کشور ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی فرش ایران یکی از برنامه‌های مهم این مرکز در استان‌ها برای حمایت از تولید را، راه اندازی شهرک‌های فرش اعلام کرد.

شهرک‌های فرش در استان‌های کشور ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمد باقر آقا علیخانی صبح امروز در آیین کلنگ زنی بزرگ‌ترین شهرک کارگاهی فرش کشور در مرکز خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه این شهرک نمونه خوبی برای استان‌های کشور است گفت: برای این پروژه به عنوان پایلوت کشور، فضاهای بسیار خوبی پیش‌بینی شده که به طور حتم فرش استان را توسعه و رونق می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی فرش ایران برای این شهرک 7 میلیارد و 200 میلیون تومان از سوی این مرکز پیش‌بینی شده است.

وی از فرش به عنوان یک کالای هنری و اقتصادی منحصر به کشورمان یاد کرد و افزود: البته بخشی از این هنر در گذشته نادیده گرفته شده بود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین از تولید فرش در کشور به عنوان بهترین زمینه برای صادرات یاد کرد و گفت: امسال که به عنوان سال تولید ملی نام‌گذاری شده قصد داشتیم تا صادرات فرش از کشور را به دو برابر افزایش دهیم.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان‌شمالی هم در این آیین گفت:این استان در تولید فرش در کشور جایگاه خوبی داشته و حدود 10 درصد فرش در این استان تولید می‌شود.

حسن قلی‌زاده تصریح کرد:با ایجاد زیر ساخت های لازم در استان مثل نخستین شهرک کارگاهی فرش زمینه برای توسعه این بخش در خراسان‌شمالی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شهرک فضاهای مناسب و مورد نیاز صنعت، فنی وحرفه ای و میراث فرهنگی دیده شده است افزود:برای تسریع در اجرای این پروژه اعتبارات ویژه‌ای از سوی استان اختصاص می‌یابد.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی هم در این آیین گفت: برای اجرای بزرگ‌ترین شهرک کارگاهی فرش کشور در بجنورد17 هکتار زمین اختصاص یافته است.

محمد رضا باقری اظهار کرد:در این شهرک علاوه بر فضاهای آموزش و اداری و کارگاه‌های مختلف، استقرار 110 واحد مرتبط با فرش پیش‌بینی شده است.

به گزارش فارس، سایت بزرگ‌ترین شهرک کارگاهی فرش کشور در شرق شهر بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول