اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام مرکز ملی فرش ایران:

طراح فرش ایرانی مهم‌ترین مزیت صنعت فرش ایران در دنیا است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام مرکز ملی فرش ایران گفت: طراح فرش ایرانی مهم‌ترین مزیت صنعت فرش کشور در دنیا محسوب می‌شود.

طراح فرش ایرانی مهم‌ترین مزیت صنعت فرش ایران در دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی کاتب در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه فرش دست‌باف که در محل تالار همایش های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر تمام رقبای ایران در زمینه فرش و قالی‌بافی به طراحی و نقاشی منحصر به ‌فرد ایرانیان در زمینه غبطه می‌خورند.

وی با بیان اینکه تمام توان و ظرفیت صنعت فرش ایران داخلی و بومی است، افزود: مقام معظم رهبری با نام‌گذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی یک استراتژی و راهبرد مهم را ابلاغ کردند.

قائم‌مقام مرکز ملی فرش ایران با تاکید بر اینکه این موضوع به معنای تکیه بر توانمندی‌های داخلی است، عنوان کرد: صنعت فرش یکی از صنایع بسیار موفق در این زمینه بوده است.

وی تصریح کرد: هفتمین نمایشگاه فرش دست‌باف تحقق استراتژی‌های این صنعت برای به نمایش گذاشتن است.

کاتب ادامه داد: با یک نگاه به این نمایشگاه می‌توان فهمید که تلاش‌های بسیار زیادی در زمینه پیشرفت و توسعه صنعت فرش برداشته شده و می‌شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه تولید کنندگان، مصرف ‌کنندگان و هم‌چنین برگزار کنندگان وظایفی دارند که باید به خوبی صورت پذیرد، گفت: حفظ و ارتباط با مشتریان قدیمی، تبلیغ برای مشتریان جدید، آشنایی با بهترین شیوه‌های تبلیغات، شناخت توانمندی‌های سایر فروشندگان و رقبا، معرفی برند محصول و آشنایی با نیازهای بالقوه و بالفعل مشتریان از جمله مهم‌ترین وظایف فروشندگان است.

قائم‌مقام مرکز ملی فرش ایران تاکید کرد: از دیگر اهم این موارد نیز می‌توان به قرارداد برای تولید و سفارش تولید و هم‌چنین فروش مجازی و اینترنتی فرش اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در بازار امروز نقش تبلیغات موثر بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: شرکت‌های بزرگ جهان بخش اعظمی از بودجه و اعتبارات سالانه خود را در همین راستا هزینه می‌کنند.

کاتب یادآور شد: هم‌چنین شرکت‌های داخلی باید با در نظر گرفتن خدمات پس از فروش فرش یک مزیت بسیار خوب را برای مشتریان فراهم کرده تا میزان فروش آنها نیز افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: فرش مشهد جایگاه بسیار خوبی داشته و این مهم باید به خارج از استان نیز ارائه شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول