اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزه:

ساماندهی روند عرضه فرش دستباف به بازار ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار فیروزه ورود فرش دستباف به بازار از طریق دلالان را از جمله مهم ترین مسائل این صنعت عنوان کرد و گفت: ساماندهی روند عرضه فرش دستباف به بازار ضروری است.

ساماندهی روند عرضه فرش دستباف به بازار ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدرضا حاجی‌زاده در حاشیه بازدید از کارگاه فرشبافی روستای شوریاب اظهار کرد: با استفاده از توان تعاونی‌ها می‌توان ضمن کنترل عرضه صنایع‌دستی همچون فرشبافی، سبب ساماندهی بازار این صنعت و افزایش سهم فرشبافان از سود حاصله شد.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و رایزنی‌های گسترده در حال انجام مدیران شهرستان با مسئولان استانی اظهار داشت: رونق چشمگیر این صنعت در آینده‌ای نزدیک، دور از انتظار نیست.

وی دریافت سفارشاتی از کشورهای خارجی برای بافت فرش‌های با متراژ بالا را نشان از توان فرشبافان شهرستان دانست و ادامه داد: کارگاه‌های فعالی مانند آنچه که در بخش طاغنکوه وجود دارد در سایر بخش‌های شهرستان نیز ایجاد خواهد شد.

فرماندار فیروزه در مورد نحوه حمایت از فرشبافان و تابلو فرشبافان فیروزه‌ای گفت: تسهیلات بانکی در قالب مشاغل خانگی، خود اشتغالی و نیز سایر ردیف‌های اعتباری ممکن به متقاضیان این بخش اختصاص خواهد یافت.

حاجی‌زاده تصریح کرد: تجربه موفق شهرستان در زمینه تجارت معکوس برای تولید سنگ‌های فیروزه، در مورد فرش دستباف نیز تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول