اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی خبر داد

جهش در پرداخت تسهیلات برای تامین مواد اولیه فرش

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: برای تهیه مواد اولیه بافت فرش در طول سال جاری جهشی در تامین تسهیلات و تامین نقدینگی روی خواهد داد.

جهش در پرداخت تسهیلات برای تامین مواد اولیه فرش

جعفرصادق اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در سال جاری به طور دقیق برنامه‌ریزی خواهد شد تا برنامه‌هایی که بنا بود در سال گذشته به اجرا برسد ولی امکان تحقق نیافت در سال جاری عملیاتی شود و امر پرداخت تسهیلات به فرش‌بافان پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های دور فرشبافان به این هنر خود افتخار نمی‌کردند، گفت: امروز شاهد تغییر رویکرد هستیم به طوری که فرشبافان نه‌تنها به داشتن چنین هنری بر خود می‌بالند بلکه هیئت‌های تجاری نیز در این‌راستا به کشورهای مختلف دنیا اعزام شده و در نمایشگاه‌های مختلف اعم از داخلی و خارجی همراه با تولیدات خود شرکت می‌کنند.

اسکندری با بیان اینکه شرکت‌کردن در نمایشگاه‌های مختلف مانند ارمنستان، عراق، ترکیه و ... قدم‌های بلندی برای شناساندن فرش‌های بافته شده در کشور قلمداد می‌شود، اضافه کرد: در آذربایجان‌غربی ظرفیت زیادی برای فعالیت در حوزه فرش وجود دارد و این ظرفیت از حیث اشتغالزایی و ارزآوری حائز اهمیت است، بر این‌ اساس باید برای رفع کمبودها و نواقص این هنر صنعت گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه اعزام هیئت‌های تجاری در معرفی فرش دستباف این استان تاثیر زیادی دارد به اعزام هیئت‌های تجاری به آفریقای جنوبی و روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: مقدمات مورد نیاز برای عملی‌شدن این موضوع در حال فراهم‌شدن است تا تیمی چهار نفره به مناطق اعلام شده اعزام شود.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد تعاون و کارآفرینی همچنین اداره کل زندان‌های آذربایجان‌غربی اشاره کرد و اظهار داشت: برای اینکه ظرفیت‌های نهفته در هنر صنعت فرش استان به نحو مطلوب به بهره‌‌برداری برسد همکاری مضاعفی بین دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول