اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خبر داد

راه‌اندازی دوره‌های استاد شاگردی برای تقویت فرش‌بافی

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت معدن و تجارت از راه‌اندازی دوره‌های استاد شاگردی برای تقویت فرش‌بافی در کشور خبر داد.

راه‌اندازی دوره‌های استاد شاگردی برای تقویت فرش‌بافی

محمدباقر آقاعلیخانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرش اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اگر اساتید و با تجربه‌های ما تجربه خود را به نسل جوان منتقل کنند بهتر می‌توانیم تقویت جبهه فرش‌بافی دستباف را شاهد باشیم تا با حضور هنرمندان شرایط فرهنگی و هنری جامعه نیز تغییر کند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت بها دادن به این حوزه را ضروری خواند و گفت: باید در کنار هنرمندان دیگر هنرمند بافنده فرش اعتبار و جلایی خاص داشته باشد که در این زمینه نقش صدا و سیما، مطبوعات، رسانه‌ها و برگزاری جشنواره‌های مختلف بسیار تاثیرگذار است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران بیان داشت: جوانان ما به احترام این هنر باید تمام قد در عرصه تولید روزافزون ورودی عالمانه و هنرمندانه داشته باشند چرا که امروز تمام ملت‌های دنیا به جنبه هنری فرش ایران غبطه می‌خورند.

وی تغییر در دیدگاه‌ها و زمینه‌سازی آموزش‌های مناسب را با اهمیت خواند و گفت: با تفاهمنامه‌ای که با صدا و سیما و در استان‌های مختلف منعقد کرده‌ایم قرار است این هنر صنعت اصیل ایرانی تبلیغ، ترویج و آموزش داده شود تا نسل جوان بیشتر به اهمیت این کالای با ارزش پی‌ببرد.

 

راه‌اندازی مراکز خرید و فروش اینترنتی فرش

آقاعلیخانی در ادامه از راه‌اندازی مراکز خرید و فروش اینترنتی فرش و ثبت سفارش متمرکز به صورت ملی خبر داد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اذعان داشت: این کار با هدف سود دهی به بافندگان فرش در جای جای کشور انجام می‌شود تا منافع بافنده فرش تضمین و تامین شود تا دوره بازگشت به این حوزه اتفاق بیفتد.

این مسئول سنگینی رقابت حوزه‌‌های صنعتی و اقتصادی را یادآور شد و گفت: امروز در دنیا به فکر تولید و عرضه کالایی هستند تا به محیط زیست ضربه کمتری وارد شود که از این لحاظ بهترین کالا و با کیفیت‌ترین بازاریابی متعلق به فرش است.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول