اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور جلوگیری از گسترش آفات

سمپاشی درختان در همدان زودتر از سال‌های قبل صورت گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: امسال به منظور جلوگیری از گسترش آفات، سمپاشی زودتر از سال‌های قبل صورت گرفته است.

سمپاشی درختان در همدان زودتر از سال‌های قبل صورت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فاطمه باغبان‌بهار ظهر امروز در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: سمپاشی درختان شهر همدان در سطح معابر، خیابان‌ها و کوچه‌ها با هدف کنترل آفات و مبارزه با بیماری‌های گیاهی انجام می‌شود چرا که سم‌پاشی مؤثرترین روش در حفاظت از درختان و سلامت شهروندان است.

وی تصریح کرد: شایع‌ترین آفت درختان سطح شهر همدان شته‌ها هستند که با تراکم زیاد بر روی درختان اقاقیا، نارون، بید و گل رز دیده می‌شوند، در کنار این آفت، آفات دیگری چون شپشک، کنه، گالی، زبان گنجشک و غیره دیده می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه امسال به منظور جلوگیری از گسترش آفات، سمپاشی زودتر از سال‌های قبل صورت گرفته است، یادآور شد: از اوایل خرداد ماه سال جاری با سم کنفیدور و با دستگاه توربولاینر سمپاشی سازمان پارک‌ها و فضای سبز همدان شروع شده که این نوع سم عالی‌ترین سم سیستمی است که بوی زننده سایر سموم را ندارد و با محیط زیست سازگار است.

معاونت خدمات شهری شهرداری همدان نیز گفت: از آنجا که استفاده مدام از سم باعث بروز مقاومت در آفات می‌شود و سایر حشرات غیر مضر مانند کفشدوزک‌ها و زنبور عسل‌ها از بین می‌روند لذا سعی بر حذف سم‌پاشی درختان فضای سبز کرده و با یک برنامه‌ریزی سعی بر محلول‌پاشی درختان برای مقاوم‌سازی با عوامل نامساعد خارجی را پیگیری می‌کنیم.

احمد جعفرپور با اشاره به برنامه زمانبندی سمپاشی فضای سبز همدان گفت: سمپاشی در دو نوبت 21 روزه انجام می‌شود که دوره اول آن در تاریخ 10 خرداد ماه شروع و در دو هفته تمام درختان سطح شهر به جز چنار و سوزنی‌برگان و افرا سمپاشی شده که مرحله دوم تا چند روز دیگر آغاز می‌شود.

در پایان جلسه مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز ضمن ارائه گزارش در خصوص سمپاشی درختان شهر همدان یادآور شد: در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی، سعی شده با انتخاب نوع سم و میزان مصرف آن، مناسب‌ترین و کم‌خطرترین سموم و مناسب‌ترین دستگاه‌های سمپاشی و نظارت مستمر بر عملیات سمپاشی بهره‌وری کار را افزایش دهیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول