اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد

برگشت زمین هزار هکتاری بعد از 30 سال به موقوفات

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: زمین یک‌هزار هکتاری بعد از گذشت 30 سال به موقوفات برخواهد گشت و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برگشت زمین هزار هکتاری بعد از 30 سال به موقوفات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی یکشنبه ‌شب در نشست روحانیت با امام جمعه بیرجند با تاکید بر ترویج و بازگو کردن فرهنگ وقف توسط مبلغان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تنها عملی که پرونده انسان را بعد از مردن باز نگه می‌دارد وقف است و تا زمانی که خیرات آن عاید مردم شود در پرونده انسان ثواب ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقف قبل از اسلام وجود داشته است، گفت: در کشورهای یهودی بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آنها با درآمدهای وقف اداره می‌شود و جای دارد که فرهنگ وقف به معنای حقیقی در جامعه اسلامی نیز ترویج و نهادینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: امروزه با ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف می‌توانیم بر سرعت چرخه اقتصادی کشور بیافزاییم و فقرزدایی را در جامعه انجام دهیم.

مبلغان در حقیقت سفیران تبلیغ معارف دین هستند

گرایلی با اشاره به اینکه روحانیان و مبلغان در حقیقت سفیران تبلیغ معارف دین در جامعه هستند، افزود: عدم آگاهی مردم نسبت به خیلی از مسائل دینی و اسلامی‌ سبب بروز گناه و اعمال خلاف شرع می‌شود که در زمینه آگاهی‌بخشی دینی به مردم به ویژه نسل جوان روحانیت باید بیش از پیش تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته‌ها بی‌اعتمادی زیادی در بحث وقف وجود داشته است، گفت: در سال گذشته در استان نزدیک به 18 میلیارد تومان بدهی معوقه اوقاف بوده که 9 میلیارد تومان آن جریمه بانکی بوده است.

شناسایی موقوفات 140 روستای بیرجند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: در طی دو ماه گذشته در بیش از 140 روستای منطقه بیرجند موقوفات شناسایی شد که نشان از تلاش همکاران ما در اوقاف دارد.

گرایلی با اشاره به اینکه به روزرسانی اجاره‌ها در موقوفات باید بیشتر توجه شود، گفت: امسال اداره کل اوقاف استان نزدیک به 49 میلیون تومان در شهادت حضرت زهرا (س) هزینه کرده است.

وی ادامه داد: امسال زمین یک‌هزار هکتاری بعد از گذشت 30 سال به موقوفات برخواهد گشت و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: منابع وقفی کمک موثری در راستای بهره‌مندی مسلمانان از اموال وقفی دارد و منافع این اموال به یک شخص نمی‌رسد بلکه مانند یک هوای مطبوع منافع آن تمام مسلمانان را دربر می‌گیرد.

وقف‌های جدید به سمت و سوی قرآنی داشته باشند

گرایلی با بیان اینکه اداره کل اوقاف استان به عنوان متولی بخشی از موقوفات، وظیفه و رسالت خطیری را بر عهده دارد، افزود: اوقاف ضمن حفظ و حراست از اصل سرمایه نسبت به افزایش و ارتقای سرمایه موقوفات باید تلاش کند.

وی تصریح کرد: باید شرایط را طوری فراهم کنیم که وقف‌های جدید به سمت و سوی تعدیل تفسیر و ترتیل قرآن حرکت کنند چرا که به واقع قرآن با گذشت سال‌ها هنوز در مهجوریت است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول